پرچمداران تلفن همراه – بخش دوم

پرچمداران تلفن همراه – بخش دوم

با سلامی دوباره به علاقمندان تکنولوژی.

در این شماره نیز به ادامه معرفی تعدادی دیگر از پرچمداران تلفن‌های همراه در سال 2019 خواهیم پرداخت.

ابتدا با معرفی آیفون XS (10S) محصول جدید کمپانی اپل آغاز می‌کنیم. در این مدل که در ماه سپتامبر 2018 معرفی و به بازار عرضه شد از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ استفاده شده که وضوح خوبی را به نمایش می‌گذارد.

این صفحه نمایش با شیشه ضد خش محافظت شده و همچنین در پشت گوشی نیز از شیشه استفاده شده است. بدنه این گوشی نیز از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد. اپل نیز به مانند سایر سازندگان تلفن همراه، امکان ضد آب و ضد گرد و غبار بودن را هم با استاندارد IP68 در این مدل بکار برده است. این تکنولوژی می‌تواند تلفن را به مدت 30 دقیقه در عمق 2 متری در برابر نفوذ آب محافظت کند. پردازنده مورد استفاده در این مدل نیز تراشه‌ی 6 هسته‌ای A12 می‌باشد. طبق معمول در این مدل نیز خبری از درگاه کارت حافظه وجود نداشته و این مدل را با حافظه داخلی به سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایت به همراه رَم 4 گیگابایتی ارائه کرده است. دوربین پشتی در این مدل شامل 2 لنز 12 مگا پیکسلی “واید” و “تِلِه” می‌باشد که امکان فیلمبرداری با وضوح 2160 P را دارد. همچنین یک دوربین 7 مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری با وضوح Full HD در جلوی این گوشی تعبیه شده است. برای این مدل نیز یک باتری با ظرفیت 2658 میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است. از امکانات و سنسورهای این گوشی می‌توان به تاچ 3D، تشخیص چهره، شارژ بی‌سیم و سریع، همچنین فشار سنج نیز اشاره کرد.

پرچمدار بعدی مربوط به کمپانی سریع رشد کرده چینی، یعنی «شیائومی» می‌باشد. این کمپانی که در سال‌های اخیر در تولید گوشی‌های موبایل و تجهیزات هوشمند الکترونیکی رشد بی‌نظیری داشته است اینبار نیز با معرفی گوشی جدید خود یعنی «Mi9» خودنمایی می‌کند. این مدل در ماه فوریه 2019 معرفی و در مارس همین سال به بازار عرضه شد. در این مدل از یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه 6.39 اینچ استفاده شده که تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ را دارا می‌باشد و با شیشه محافظ گوریلا نسخه 6 پوشیده شده است.2

در ساخت  Mi 9از آلومینیوم در بدنه و شیشه نیز در قاب پشتی استفاده شده است. پردازنده مورد استفاده در این مدل Kryo 485 8 هسته‌ای با تراشه‌ی قدرتمند Qualcomm Snapdragon 855 می‌باشد. در این مدل شکاف کارت حافظه وجود نداشته و حافظه داخلی این مدل در دو ظرفیت 64 به همراه 6 گیگابایت رَم و 128 گیگابایتی به همراه 8 گیگابایت رم برای ارائه عملکردی بسیار خوب طراحی شده است. دوربین پشتی استفاده شده در این مدل شامل سه لنز «واید» 48 مگاپیکسلی، «اولترا واید» 16 مگاپیکسلی و «تِله فوتو» 12 مگاپیکسلی می‌باشد که توانایی فیلمبرداری با وضوح نهایی 2160P (4k) را دارا می‌باشد. یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 3300 میلی آمپر نیز این گوشی را برای کار همراهی می‌کند. از امکانات و تکنولوژی‌های استفاده شده در Mi 9 می‌توان به سنسور اثر انگشت در داخل صفحه نمایش، شارژ سریع و بی‌سیم، NFC، مادون قرمز و امکان OTG  در پورت USB اشاره کرد.

کمپانی کهنه کار و محبوب ژاپنی یعنی سونی هم در ماه فوریه 2019، مدلXperia 1  را به عنوان پرچمدار خود معرفی و در ماه مِی همین سال به بازار عرضه کرد.

سونی نیز مانند بیشتر برندها در ساخت این مدل از شیشه محافظت شده با تکنولوژی گوریلا نسخه 6 در پشت و روی گوشی و همچنین آلومینیوم در بدنه گوشی استفاده کرده است. صفحه نمایش OLED بزرگ این گوشی که اندازه 6.5 اینچی دارد و از تراکم پیکسلی فوق العاده بالا که 643 پیکسل در هر اینچ می باشد برخوردار است.

کمپانی محبوب ژاپنی در تولید این مدل، از پردازنده 8 هسته‌ای فوق‌العاده قوی Snapdragon 855 استفاده کرده است. Xperia 1 با حافظه داخلی در دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی به همراه 6 گیگابایت رم تولید شده که از طریق اضافه کردن کارت حافظه نیز، تا 512 گیگابایت قابل افزایش است. دوربین پشتی این مدل از 3 لنز «واید»، «تِلِه» و «اولترا واید» 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که توانایی فیلمبرداری با وضوح حداکثر 2160P (4K) را دارا می‌باشد. امکان فوق‌العاده‌ی زوم اُپتیکال نیز به این دوربین توانا اضافه شده که بتواند بزرگنمایی تصاویر را بدون افت کیفیت انجام دهد. از امکانات جالب و مبتکرانه Xperia 1 می‌توان به سنسور اثر انگشت در لبه کناری گوشی، برق رسانی از طریق درگاه شارژ به دستگاهی دیگر (عملکردی همانند پاور بانک)، شارژ سریع باتری و بلوتوث نسخه 5 اشاره کرد. باتری طراحی شده برای این گوشی از نوع لیتیوم-یون داخلی و با ظرفیت 3300 میلی آمپر می‌باشد.

امیدواریم که اخبار تکنولوژی این شماره نیز برای شما خواننده عزیز مفید بوده باشد. در سلامتی و آرامش خداوند باشید.

محمد روح‌بخش

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

اعتماد به خدا
اتحاد و همکاری در بین اعضای کلیسا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست