ارتشی برای دعا

زمین و هرآنچه در آن است از آن خداوند است، جهان و همۀ ساکنانش.  زیرا که او اساسِ آن را بر دریاها نهاد و بر آب­ها آن را استوار ساخت. کیست که به کوه خداوند برآید؟ و کیست که در مکان مقدس او بایستد؟  آن که پاک‌دست و صاف‌دل باشد، که جان خود را به سوی آنچه باطل است، برنیفرازد، و قسم دروغ نخورد.  او برکت را از خداوند خواهد یافت، و عدالت را از خدای نجات خویش.  اینچنین‌اند مردمان جویندۀ او، جویندگان روی تو، ای خدای یعقوب. سِلاه  ای دروازه‌ها، سرهای خود را برافرازید! ای در‌های قدیمی، برافراشته شوید، تا شاه جلال داخل شود! این شاه جلال کیست؟ خداوندِ نیرومند و دلاور، خداوند که در جنگ، دلاور است!  ای دروازه‌ها، سرهای خود را برافرازید؛ ای درهای قدیمی، برافراشته شوید، تا شاه جلال داخل شود. این شاه جلال کیست؟ خداوندِ لشکرها، اوست شاه جلال! سِلاه … )مزمور 24 :1 10(

بلی ای خداوندم تو لایق ستایش و پرستشی تویی که زمین و هر آنچه در آن هست متعلق به توست …

خداوندا ما را ببخش که به آنچه به امانت به ما سپردی مالک می­شویم. تو را که صاحب هستی نادیده می­گیریم، امروز قلب­های ما را ببخش که در پی امنیت در داشتن خانه و شهر و کشور هستیم… در حالیکه تو تنها مامن ما هستی.

پدر رحمت­ها ما را ببخش به تو و آسمان تو گناه کرده­ایم، درپی جنگ­ها هدف محبت تو را فراموش کرده­ایم. جنگ وجنگ در فکرمان در قلب­مان و دردست­هایمان می­جنگیم تا به دست بیاوریم آنچه که تو به ما بخشیده بودی. در طلب قدرت­ها گم شده­ایم و با قتل و کوبیدن­ها می­خواهیم بالا رویم. خداوندا جهل ما را ببخش که نفهمیدیم تو پایین آمدی تا ما را به آغوش بگیری و نجات دهی.

خداوندا گرچه نالایق و پر از تلخی هستیم  و در پی تصاحب­ها، ویرانی­ها ببار می­آوریم. امروزبا فیض عظیم تو که به ما بر روی صلیب بخشیدی به حضورت آمده­ایم و خود را جدا از کسانی که در جنگ هستند نمی­بینیم. چه ظالمان چه مظلومان هر دو شکست خورده هستیم و تنها تو هستی که خدای پیروز ما هستی. اگر در تو بمانیم پیروز خواهیم بود، فکر و قلب ما را بشور، دگرگون کن، تا با چشمان تو به جنگ­ها بنگریم. خداوندم تو از حال مردم ارمنستان و آذربایجان خبر داری تو ماتمیان و دلشکستگان را طرد شدگان و آوارگان را می­بینی. تو می­بینی که زندگان، مردگان در روحند و سرزمین­شان ویران…

خداوندا همچون ارتشی برای اعلام برکت و صلح تو ایستاده­ایم تا فرمان بدهی…

ای پدر پر از فیض و رحمت، رحمت و فیض تو را اعلام می­کنیم بر قلب مردم بر زمین وآسمان آن سرزمین­ها

ای نجات دهنده، نجات تو را براین سرزمین­ها اعلام می­کنیم.

بلی ای عیسی نان حیات، نان و برکت روحانی و جسمانی­ات را برمردمان ارمنستان و آذربایجان به طور خاص قره باغ می­طلبیم، تا در تو احیا شوند.

ای روح­القدس تسلی دهنده یاری دهنده، یاری تو را می­طلبیم…

خداوندا که خدمت آشتی را به ما سپردی، به فیض تو سلامتی و صلح مسیح را بر این سرزمین اعلام می­کنیم تا آرامش تو را بیابند که فراتر از عقل بشری­ست.

خداوندا دستان بسیاری از جانب تو برای کمک رسانی در این خاک مستقر هستند، آنها را برکت می­دهیم و محافظت تو را در روح و جسم برایشان اعلام می­کنیم. بال­هایی همچون عقاب به آنها ببخش تا خسته نشوند و پیام خوش نجات تو را به گوش­ها و قلب­ها برسانند و اندکشان را برکت بده تا هزاران نفر را نان و ماهی دهند.

خداوندا چشمان ما تنها زمین ویران را میبیند اما امروز فراتر از بنای نو وتازه از تو میطلبیم امروز شهری نو بساز و قلبی نو. تلخی ها را بردار امروز کلیسا و عمارت روحانی خودت را در آنجا برپا کن و از آن سرزمینها مردان وزنان دعا بلند کن تا در مقابل این جنگ و ثمراتش در دعا استوار بایستند و شفا را  بر روابط وجانها اعلام کنند. به مدد روحت آنان را قوی و دلیر ساز تا به شناخت تو برسند و در محبت ریشه بدهند نه در تلخی و کینه توزی. ایمانداران این سرزمینها را نور ونمک خودت بگردان تا در قوت تو به فیض تو در ایمان استوار باشند.

صلح و سلامتی با تمامی مردمان ارمنستان و آذربایجان

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

سوپ قارچ
سرخ پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست