برای تو فکرهایی دارم…

روزهاي کريسمس است و بزرگترين يادآوري اينکه خدا براي من و تو فکر مي‌کند و فکرها و برنامه‌هايي که براي ما دارد را با مهيا کردن مسير و راهي به آن، بنياد نهاد. اما چه فکر و نقشه‌اي را براي ما دارد….

در کتاب «ارميا باب 29 آيه 11» خداوند مي‌گويد: «زيرا فکرهايي که براي شما دارم را مي‌دانم…..»

اولين نکته قابل تأمل که بايد آن را به ياد داشته باشيم اين است که «خدا به تو فکر ميکند.»

وقتي خانواده‌اي داريم که به ما اهميت مي‌دهند و به ما مي‌انديشند، اعتماد به نفس مي‌گيريم و قدم‌هاي زندگي را با اميدي که به آن خانواده داريم برخواهيم داشت. وقتي همسر و فرزنداني داشته باشيم که به ما فکر مي‌کنند اهميت زندگي، کيفيت آن و زنده ماندن برايمان ارزشمند خواهد بود. وقتي رئيس و کارفرما به ما فکر مي‌کند و محبت او را حتي با يک جمله «خسته نباشي» و لبخندي مي‌بينيم قدرت و نيرويي ما را به ادامه دادن کار تشويق مي‌کند. به طور کلي وقتي کسي را داري که به تو فکر مي‌کند، تو خوشبخت هستي.

حال دل و قلبمان با کشف اين حقيقت خوب مي‌شود. اما بالاتر و والاتر آن است که امروز بداني، خالق اين آسمان و زمين، خداوند يايرا، مهيا کننده، خداوند لشکرها به تو فکر مي‌کند و براي تو فکرهايي دارد. شايد اين جمله‌اي باشد که بايد بنويسيم و هر روز در جلوي چشمانمان قرار دهيم «خدا امروز به من فکر مي‌کند.»

دومين نکته‌اي که بايد به ياد داشته باشيم اين است که «خدا براي تو برنامههايي دارد.»

فکرهاي او بدون برنامه و هدف نيست. او آينده‌اي براي تو در نظر دارد، مسئوليت و هدفي که براي رسيدن به آن راه است را برايت مهيا کرده و هم در طول اين مسير همراه تو خواهد بود.

از وقتي به اين دنيا پا گذاشته‌ايم افراد زيادي براي ما فکرها و برنامه‌هايي داشته‌اند. مثلا برنامه مادر اين است که چه بپوشي؟ برنامه پدر اينکه چه ورزشي را انجام دهي؟ معلم مدرسه که برنامه درسي و تکليف برايمان داشته است و…..

افراد زيادي براي ما برنامه‌ها داشته‌اند حتي خود ما…..اما برنامه‌هايي که خدا براي تو دارد بسيار پر اهميت‌تر است. برنامه‌هايي که از تو مي‌خواهد دنبال کني و جستجو کني تا به آرامش دست يابي.

حقيقت اين است که براي تو برنامه‌هايي داشته و دارد، حتي پيش از آنکه نطفه تو بسته شود. همين مهم يادآور مي‌شود که تو به طور اتفاقي در اين دنيا نيستي. آيا مي‌داني او براي تو چه برنامه‌هايي دارد؟ اگر نه… او آماده است تا آنها را با تو به اشتراک بگذارد. «امثال سليمان باب 91 آيه 12» مي‌نويسد: «فکرهاي بسيار در دل انسان است، اما آنچه استوار ‌ماند، مشورت خدا است.»

«اي يهوه خداي ما، چه بسيار است کارهاي عجيب که تو کردهاي و تدبيرهايي که براي ما نمودهاي. در نزد تو آنها را تقويم نتوان کرد، اگر آنها را بازگو و بيان بکنم، از حد شمار زياد است.» (مزمور 40 آيه 5)

سومين نکته آنست که «خدا به فکر آرامش تو است.»

در دوران پرخطري زندگي مي‌کنيم. شرايط اقتصادي_سياسي با يک چشم به هم زدن همه چيز را تغيير مي‌دهد. بيماري در لحظه‌اي ما را فلج مي‌کند. جنگ‌ها در يک چشم به هم زدن اتفاق مي‌افتند. افراد زيادي هستند که برعليه زندگي ما و يا بي‌اعتنا به زندگي ما کارهايي را انجام مي‌دهند و برنامه‌هايي را دارند. اما در ميان اين همه آشفتگي به ياد داشته باش يهوه به فکر صلح و آرامش توست. پس در برنامه‌هاي او قرار گيريم و ادامه دهيم. او فقط به فکر صلح و آرامش تو نيست بلکه براي آن عمل مي‌کند و به دريا و طوفان‌هاي زندگي تو فرمان مي‌دهد تا آرام شوند.

چهارمين نکته قابل يادآوري اينست که «خدا برنامه سعادت براي تو دارد.»

مهم نيست خوش‌شانس هستيم يا بدشانس. برنده لاتاري هستم و يا بازنده. خدا براي تو برنامه‌هايي دارد که خارج از قلمرو خوش شانس و بد شانسي فکر توست. خدا براي تو فکرهاي سعادتمندي دارد. بدون تاثير پذيري از شرايط شما و دنياي اطراف شما تا زماني که مطيع او هستيد و در مسير و جاده او مانده‌ايد او براي مسير شما و رسيدن به مقصد فکرهايي عالي دارد.

در مزمور يک مي‌خوانيم خوش به حال کسي که… يعني سعادتمند است کسي که… به مشورت شريران نرود و در آن مشورت زندگي نکند. بلکه به راه‌هاي خدا راغب باشد، به مسير او.

پنجمين نکته اينست که به ياد داشته باش «خدا براي تو فکر بد و شر ندارد.»

چقدر اين جمله مي‌تواند باعث آرامش و آسودگي خاطر باشد. کسي را داريم که در نيکويي‌اش به هيچ وجه جاي شک و دودلي نخواهيم داشت. شايد خيلي از افراد جامعه و حتي اطرافيانمان در مورد ما فکر‌هاي بد و شرارت‌بار کنند و نقشه‌هايي براي سوءاستفاده بکشند اما خداوند نه.

يک دزد در مورد پول‌ها و دارايي شما نقشه‌هاي بد دارد. يک شخص با نگاه بد در مورد بدن شما، فکرهاي بدي دارد. يک جاه‌طلب در مورد جايگاه شما نقشه‌هاي بدي دارد. اما خدا براي شما نقشه‌هاي بد و شر نخواهد داشت بلکه سعادتمندي.

نکته ششم اين که «خداوند شما را رها نميکند.»

افراد زيادي هستند که طرد شدند و رها شدند. شايد همسر يا بچه‌ها ما را طرد کرده‌اند اما خدا ما را رها نکرده است. او هنوز منتظر است تا تو را در جاده و مسير خود رهبري کند و تو را به اين راه فرا مي‌خواند. خدا عهدي را که با تو بسته است فراموش نخواهد کرد. شايد افراد زيادي عهد خود را با تو فراموش کرده‌اند اما خدا عهدي که با خون عيسي مسيح با تو بسته است را فراموش نخواهد کرد.

هفتمين نکته آنکه «برنامه خدا اينست که به تو اميد دهد.»

در کتاب «امثال باب 13 آيه 12» مي‌نويسد: «اميدي که به تعويق افتاده، دل را بيمار مي‌کند.»

در «ارميا باب 29» خبر خوب اينست که خدا به ما اميد مي‌بخشد. اين فقط اميدوار بودن نيست اين آينده ماست. اميد مرهم شفاي ماست، زنده مي‌کند و تازگي را در زيستن جاري خواهد کرد. با اميد دعا کنيم.

اميد، درد از دست ر‌فته‌ها را مي‌برد تا بتوانيم آينده‌اي روشن ببينيم. اميد به هدايت خدا ما را به دست‌يابي به مسير و مقصد او خواهد کشيد.

هشتمين نکته آن است که به ياد داشته باش «خدا از تو ميخواهد از موفقيتها لذت ببري.»

او مي‌خواهد ما موفق باشيم پس سردي و تسليم شدن، توهين به اوست. خدا در کتاب ارميا يادآور مي‌شود که از موفقيت‌ها لذت ببر، از موفقيت در مسير او، در کار او و از نجاتي که براي تو مهيا شده است. او مي‌خواهد ما از موفقيت‌ها خوشحال باشيم و اين شادي از ما به دنياي اطرافمان سرايت کند. موفق باش و در هر شرايطي از کلام او اطاعت کن. نقش ما در سرنوشتمان اين است که در مسير بمانيم و اطاعت کنيم تا به مقصد نيکويي که خدا براي ما در نظر دارد رهسپار شويم و در طول اين مسير او کنار ماست و ما را رهبري خواهد کرد.

در اين کريسمس و يادآوري به دنيا آمدن عيسي مسيح، به ياد داشته باش او براي تو به زمين آمد تا چنين فرصتي را براي تو مهيا کند و راهي باشد براي رسيدن تو به آغوش پدر و آرامش در حضور او. شکر براي اين روز بزرگ.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هدیه دادن و گرفتن هدیه
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست