بیش از یک نجار

بیش از یک نجار

عیسی مسیح چه کسی است؟

درودی فراوان به شما همراهان اسمیرنا، قیام خداوندمان عیسی مسیح بر شما مبارک. آمین هر لحظه در پیروزی او قدم برداریم. به فیض و قوت خداوند وارد هفتمین سالگرد مجله شدیم و در این شماره قصد بر این داریم که به کتاب بی‌نظیر «بیش از یک نجار» بپردازیم.کتابی که عیسی مسیح بزرگ‌ترین شخصیت تاریخ بشر را به ما معرفی می‌کند، کسی که زیبایی او ابدی و سلطنتش بی‌مانند است، در ابتدای این کتاب، نویسنده با این سوال که «عیسی مسیح کیست؟» ذهن ما را به چالش می‌کشد.

به راستی چرا زمانی که در مورد خدا صحبت می‌کنیم هیچ کسی عصبانی نمی‌شود؟ اما زمانی که اسم مسیح به میان می‌آید سخن ما را قطع می‌کنند؟

نویسنده اشاره می‌کند مسیح به معنای مسح شده می‌باشد و این نام به ما نشان می‌دهد که او همان پادشاه موعود و کاهنی است که در نبوت‌های عهد عتیق به او اشاره شده است، عهد جدید آشکارا مسیح را خدا می‌خواند و مسیح، خود را تنها راه تقرب به خدا و تنها راه نجات می‌داند و کسی می‌شناساند که می‌تواند گناهان انسان را بیامرزد. وقتی که عیسی از پطرس پرسید: «به نظر شما من که هستم؟» پطرس اعتراف کرد: «تویی مسیح پسر خدای زنده!»

پس عیسی پاسخ داد: «خوشا به‌حال تو زیرا این حقیقت را جسم و خون بر تو آشکار نکرد بلکه پدر من که در آسمان است.»

در انجیل متی باب 16 و حتی در اعمال رسولان باب 7 آیه 59 می‌بینیم که استیفان موقع سنگسار شدن گفت: «ای عیسی خداوند روح مرا بپذیر»، همچنین در انجیل یوحنا باب 20 درباره توما شکاک می‌خوانیم او باور نکرد که مسیح از مردگان برخاسته است و گفت تا خودم انگشت بر جای میخ‌ها نگذارم باور نمی‌کنم!

چقدر این احساس توما می‌تواند برای ما آشنا باشد. تا به حال چقدر شک کرده‌ایم به قیام و حقیقت عیسی؟

و در ادامه می‌خوانیم که عیسی در بین شاگردان ظاهر می‌شود و به توما می‌گوید: «انگشت خود را بر جای زخم‌هایم بگذار و ‌بی‌ایمان نباش»، آنگاه توما گفت: «ای خداوند و ای خدای من» عیسی مکرراً خود را هم ذات خدا می‌خواند او با شهامت اعلام کرد:

«اگر مرا می‌شناختید پدر را نیز می‌شناختید»

 انجیل یوحنا باب 8 آیه 19

همچنین در باب 12 آیه 45 نیز می‌گوید: «هرکه بر من بنگرد بر فرستنده من نگریسته است» این سخنان حاکی از این حقیقت می‌باشد که عیسی نه تنها خود را بیش از یک انسان معمولی می‌دانست بلکه خود را هم تراز و مساوی با خدا معرفی می‌کند. هیچ انسانی قدرت و اقتدار لازم برای آمرزش گناهان را ندارد هیچ کسی نمی‌تواند گناهان ما را ببخشاید مگر آن فردی که در مقابلش گناه کرده‌ایم، زمانی که عیسی گناهان افراد را می‌بخشد پس قطعا از اختیار و اقتدار انسانی استفاده نمی‌کند و از آنجایی که هیچ کسی جز خدا نمی‌تواند گناهانمان را ببخشاید و پاک کند پس نتیجه می‌گیریم که عیسی خداست چرا که او گناهان ما را پاک می‌کند.

در انجیل مرقس شاهد محاکمه عیسی می‌باشیم عیسی به همین دلیل که ادعای اولوهیت کرده بود مورد محاکمه قرار گرفت.

زمانی که کاهن اعظم از عیسی پرسید: «آیا تو مسیح پسر خدای زنده هستی؟»

عیسی گفت: «بله هستم… و پسر انسان را خواهید دید که به دست راست قدرت نشسته است و با ابرهای آسمان می‌آید.»

آنگاه کاهن اعظم عصبانی شده و گفت: «کفرش را شنیدید؟حکمتان چیست؟» و همگی فتوا دادند که سزایش مرگ است.

محاکمه عیسی مسیح یک محاکمه معمولی نبود، بلکه یک محاکمه‌ بی‌نظیر بود، چرا که مسیح به دلیل اعمالش مورد محاکمه قرار نگرفت بلکه به دلیل هویتش! حال اجازه دهید دوباره این سوال را بپرسیم بنظر شما عیسی مسیح چه کسی است؟

محاکمه مسیح بهترین مدرکی است که ثابت می‌کند او ادعای الوهیت کرده است و این ما را ملزم به پذیرفتن این حقیقت می‌کند.

نویسنده در این قسمت دو فرضیه را بصورت جدا و کامل توضیح می‌دهد اول اینکه او با داشتن آگاهی از نادرست بودن آن چنین ادعایی کرده و دوم اینکه او ندانسته و ناآگاهانه ادعای الوهیت کرده است. حال بیایید کمی به این مساله ‌بیاندیشیم آیا عیسی دروغگو بوده؟

این مساله به هیچ عنوان با نتایج زندگی و تعالیم او مطابقت نداشت چرا که در هرجایی که نام او موعظه شده زندگی گناهکاران دگرگون شده، الکلی‌ها شفا یافتند و افراد مملو از نفرت سرشار از محبت شدند و همینطور افراد گناهکار پارسا شمرده شدند.

مطمئناً عیسی در زندگی هر کدام از ما شهادت‌ها و معجزاتی به انجام رسانده است. سخنان عیسی همگی ارزشمند و پرمحتوا بودند تعالیم او افراد بسیاری را از اسارت‌ها آزاد کرده و می‌کند.

کتاب مقدس تنها کتابی است که بوسیله ادله تاریخی و مکتوب بسیاری تایید شده است و تنها کتابی است که مجموعه‌ای ارزشمند از اطلاعات تاریخی‌ را ارائه می‌دهد که می‌توان براساس آنها تصمیم‌ عاقلانه‌ای گرفت.

بیایید تا به زندگی رسولان نگاهی بیاندازیم. آنها متقاعد شده بودند که عیسی از مردگان برخاسته است، پطرس در هنگام محاکمه عیسی او را بارها انکار کرد و تنهایش گذاشت اما می‌بینیم که بعدها اتفاق عجیبی برای او می‌افتد، پطرسی که ترسو بود حال با شجاعت درباره عیسی موعظه می‌کند و اعلام می‌کند که مسیح از مردگان برخاسته است و در نهایت به شهادت می‌رسد، سوال اینجاست چه اتفاقی برای پطرس افتاده بود؟ چه چیزی او را به انسانی دلیر و شجاع تبدیل کرده بود؟ چرا او حاضر شد جان خود را به خاطر مسیح فدا سازد؟ و یا یعقوبی که پس از مصلوب و دفن شدن عیسی شروع به موعظه انجیل کرد، و پیغام او این بود: «مسیح در راه گناهان ما مرد و از مردگان برخاست آری او هم اینک زنده می‌باشد.» و در نهایت او هم جان خود را فدای مسیح کرد و سنگسار شد. حال بیایید از خودمان بپرسیم پیروان مسیح اگر از رستاخیز مسیح مطمئن نبودند آیا حاضر بودند که این شکنجه‌ها را تحمل کنند؟ چرا حتی یکی از آنها حاضر نشد زیر بار شکنجه‌ها اعتقاد خود را انکار کند؟

تنها رستاخیز عیسی و ملاقات پیروانش با عیسی زنده می‌توانست آنها را متقاعد کند که عیسی همان مسیح و نجات دهنده می‌باشد.

به همین دلیل نیز آنها نه تنها با سخنان و زندگی خود شهادت دادند بلکه با مرگ خود نیز این شهادت را به اثبات رساندند.

یکی از سوالات دیگری که در این کتاب پرسیده شده است این می‌باشد که آیا مسیح از مردگان قیام کرده است؟

مسیحیان بر اساس شواهد تاریخی متعددی که وجود دارد معتقدند که عیسی با قدرت ما فوق طبیعی خدا در روز سوم از مردگان برخاست. نویسنده در این بخش به چند فرضیه در این باره اشاره دارد: «فرضیه قبر اشتباه، فرضیه بیهوش شدن و فرضیه دزدیده شدن بدن مسیح و همینطور شواهدی برای اثبات رستاخیز او!»

ما می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که مسیح مرد و در روز سوم قیام کرد. علاوه بر این تمام ایمانداران می‌توانند قدرت مسیح زنده را در زندگی فردی خود تجربه کنند، آنها می‌توانند اطمینان داشته باشند که گناهانشان آمرزیده شده است و از حیات ابدی برخوردار هستند زندگی بیهوده و پوچ آنها تغییر کرده و به خلقتی جدید تبدیل شده است. از زمانی که آدم و حوا نااطاعتی کردند و راه خود را در پیش گرفتند گناه وارد نسل انسان‌ها شد و انسان از خدا جدا شد، اما خدا به خاطر محبتی که نسبت به انسان‌ها داشت راه دیگری برای نجات آنها فراهم کرد، بله زمانی که عیسی مسیح مصلوب شد خدای قدوس تمام خشم و غضب خود را نسبت به گناهان انسان بر پسرش عیسی مسیح فرو ریخت و عیسی بر روی صلیب با گفتن: «تمام شد» رابطه با خدای قدوس را مهیا کرد. حال بگذارید در آخر سوالی مطرح کنیم، تصمیم شما چیست؟ شما عیسی را به عنوان چه کسی می‌شناسید؟ در عهد عتیق جمعا 60 نبوت اصلی و مستقیم و تقریبا 270 نبوت غیرمستقیم در مورد مسیح وجود دارد که در زندگی عیسی تحقق یافتند.

عیسی مسیح در انجیل یوحنا باب 8 می‌گوید: «حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد کرد،»

نویسنده ما را تشویق می‌کند تا از حقیقت چشم پوشی نکنیم، بیایید تا با قوت روح القدس فکرمان را تازه کنیم و خدا را بشناسیم. دعوت ما از شما این می‌باشد که کتاب بیش از یک نجار را به صورت کامل مطالعه و در آن تامل کنید مطمئنا جواب بسیاری از سوال‌هایتان را خواهید گرفت.

فیض و سلامتی به واسطه شناخت خدا و خداوندمان عیسی به فزونی بر شما باد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

راهبی که عیسی را پیدا کرد…
مطرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست