جفا بر مسیحیان در اریتره، شمال شرق آفریقا

جفا بر مسیحیان در اریتره، شمال شرق آفریقا
اریتره که به جمهوری اریتره معروف می‌باشد کشوری است در شمال شرقی آفریقا که در سال 1993 از اتیوپی جدا شد و مستقل گردید و شهر مسیحیان لقب گرفت، زیرا بیشتر ساکنین آن مسیحی می‌باشند. با توجه به درگیری‌های مرزی که بین اریتره و اتیوپی وجود داشت مابین این دو کشور صلح نامه‌ای برقرار شد تا مردم در آسایش و آرامش بیشتری به دور از جنگ و جفاها زندگی کنند، ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از این توافق نامه هنوز شرایط سخت در اریتره وجود دارد و هیچگونه مفادی از حقوق بشر در این کشور رعایت نمی‌شود.
یک پسر جوان پناهنده که از زندانی نظامی در اریتره فرار کرده اینگونه می‌گوید: کشور ما روز به روز اوضاع‌ا‌ش بدتر می‌شود؛ برق وجود ندارد و دسترسی به اینترنت بسیار ضعیف و محدود است و اقتصاد به شدت مردم را تحت فشار قرار داده است و در شرایط سخت و رنج و جفا به سر می‌برند؛ تلفن‌ها بسته شده و دسترسی به تلفن امکان پذیر نمی‌باشد. دولت در حال شکار کلیساهای زیرزمینی، رهبران آنها و مبشرینی که در این راستا خدمت می‌کنند می‌باشد. در طول سال گذشته بسیاری را دستگیر کردند و به زندان انداخته‌اند؛ آنان را محاکمه نمی‌کنند و حتی زمان دادگاه برای رسیدگی به اتهامات آنها را مشخص نمی‌کنند. حدود 600 نفر هستند که در حال حاضر در زندان بلاتکلیف هستند، 47 نفر از کودکان مسیحیان بدون اینکه سرپرستی داشته باشند می‌باید زندگی خود را سپری کنند در حالی که سرپرستان آنها در زندان هستند.
به گفته یکی از مسیحیان اریتره خیلی از مردم در فکر ترک کردن اینجا هستند، زیرا جفاها به شدت ادامه دارد. آنها به کشورهای دیگر کوچ کرده و اعلام پناهندگی می‌کنند. به گفته‌ی یکی دیگر از اعضای خانواده‌های مسیحی اریتره، خانواده‌های مسیحی در عمیق‌ترین فشارها، جفاها و رنج‌ها قرار دارند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

غسل 97 هزار ۳۴۴ نفر در کشور آفریقا در شهر رواندا
گل رزی در میان هزاران خار؛ آزار و ضرب و شتم مسیحیان در کشور نپال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست