در طوفان های زندگی

هر روز شاهد اخبار وگزارش‌هایی از طوفان‌ها و سیل‌ها در این دنیا هستیم. شاید خود ما نیز از طوفان و رعد و برق و یا گردبادها و سیل تجربه‌هایی داشته باشیم. در مواجهه با این مشکلات به دنبال پناهگاه و جای امنی می‌گردیم که تا تمام شدن طوفان در آن ماوا بگیریم. شاید پارکینگ و گاراژ منزل و یا مغازه‌ای…

اما اگر در دریا دچار این طوفان‌ها شویم چه؟ چطور جایی برای پناه بردن خواهیم یافت؟ چه واکنشی خواهیم داشت و عملکرد ما چیست؟ در «انجیل مرقس باب 4 آیه 37» شاگردان مسیح دچار این بادهای مخالف و طوفان‌ها و امواج شده‌اند.

مثل همه ما که شاید همین امروز در طوفان‌های زندگی و امواج مشکلات در حال غرق شدن هستیم و امیدی برای نجات نمی‌بینیم. شاید ترسان و شاید حتی عکس العملی از خشم با خود داریم و شاید هم گوشه‌ای از قایق زندگی را چسبیده‌ و انتظار غرق شدنمان را می‌کشیم. چرا که امواج مشکلات در حال پرکردن قایق زندگی ما هستند.

«و همان روز وقت شام، به ایشان گفت: «به کناره دیگر برویم.» پس چون آن گروه را ترک گفتند، او را همانطوری که در قایق بود، برداشتند و چند قایق دیگر نیز همراه او بود.

که ناگاه طوفانی عظیم از باد پدید آمد و امواج بر قایق می‌خورد به قسمی که نزدیک بود از آب پر شود و او در انتهای قایق بر بالشی خفته بود. پس او را بیدار کرده و گفتند: «ای استاد، آیا تو را باکی نیست که هلاک شویم؟»عیسی بی‌درنگ برخاسته، باد را نهیب داد و به دریا گفت: «ساکن شو و خاموش باش!» که باد ساکن شده، آرامی کامل پدید آمد. و ایشان را گفت:

از برای چه ترسانید و چگونه است که ایمان ندارید؟

پس بی‌نهایت ترسان شده، به یکدیگر گفتند: «این کیست که باد و دریا هم او را اطاعت می‌کنند؟» (مرقس باب 4)

امروز این آیات به ما کمک می‌کنند تا بدانیم و تمرین کنیم که چطور در طوفان‌ها باید عمل کرد. درست مانند مانور زلزله که در آن یاد می‌گیریم در زمان زلزله چه کاری را باید و چه کاری را نباید انجام داد.

هفت پله‌ای که در طوفان‌ها باید بیاد داشته باشیم:

  در طوفانها و در مشکلات همان کاری را کن که عیسی انجام میدهد.

به دنبال پیدا کردن آرامش باش. وقتی طوفان و دگرگونی می‌آید به دنبال یک جای کوچک، یک محل آرامش بگرد. اجازه نده افکار تمام طول شب تو را به بی‌خوابی و نگرانی ببرد. افکاری که تا ته داستان را صدها بار می‌بیند و چیزی به جز ناامیدی و نتیجه‌ای جز تسلیم و غرق شدن ندارد. به نظر شما عیسی می‌دانست که طوفان در راه است و قایق در این طوفان گرفتار خواهد شد؟ با نگاهی به انجیل این را به خوبی درک می‌کنیم که عیسی آگاهی مطلق حتی از درون قلب‌ها و انگیزه‌ها دارد پس او می‌داند چه اتفاقی در پیش است.

اما او بر بالشی آرمیده و در نقطه آرامی زیست می‌کند چرا که می‌داند اراده پدر را باید دنبال کند. شاگردها کار اشتباهی نکرده بودند و هر آنچه عیسی گفته بود را انجام داده بودند ولی طوفان قسمتی از زندگی ایمانی است و عملکرد در آن بسیار مهم.

  اراده پدر را دنبال کن. او میداند و از همه چیز خبر دارد.

عیسی می‌دانست که قوم خود او، بر صلیبش خواهند کرد. او از خیانت یهودا و انکار پطرس باخبر بود ولی با این همه تحت تاثیر آنها عمل نمی‌کند بلکه اراده پدر را به انجام می‌رساند. در همه حال و در همه شرایط، حتی در رنج و سختی‌ و طوفان‌ها او بر این اراده ایستاده است و تاثیر نمی‌پذیرد. عیسی از خیانت‌ها و انکار‌ها غافلگیر نمی‌شود چرا که همه را می‌داند.

  خدا از ناملایمتیهایی که با آنها روبه رو میشویم متاثر نیست پس ما هم نباید باشیم.

تاثیرپذیری بر اساس مشکلات، هدف و مسیر را منحرف خواهد کرد. پس در طوفان‌ها بر وعده‌های خدا بایستیم. دشمن ما، شریر می‌خواهد تاثیرپذیری و اثر ملکوت را در زندگی ما برباید و ما را به جایی ببرد که قدرت ملکوت در زندگیمان دیده نشود. خلبان در زمان تکان‌های شدید و طوفان‌ها باید هوشیارتر و تحت تاثیر آنچه آموخته و تمرین کرده است عمل نماید نه بر اساس ترس چرا که جان صدها نفر به تصمیم او بستگی دارد. خداوند در «اشعیا باب 41 آیه 10» وعده داده است:

«پس ترسان مباش زیرا من با تو هستم و هراسان مباش زیرا من خدای تو هستم».

  در طوفانها او را بخوانید و کلام او را نقل کنید.

برای نقل قول کردن کلام نیاز به دانستن آن داریم چرا که چیزی را که نشنیده و نخوانده‌ایم نمی‌توانیم نقل قول کنیم. در « انجیل متی باب 22 آیه 29» مکتوب است:

«گمراه هستید از اینرو که کتاب و قوت او را درک نکردهاید.»

خواندن و دانستن کلام بسیار پر اهمیت است. آموزش و تفسیر درست و درک دقیق مهم است. برای همین نیاز به کلیسا و مشارکت‌ها داریم. کلام خدا برای پا‌های ما چراغ است و او راهنمای فصل زندگی ماست.

  بر «کلمه» تکیه کن.

آنچه را خوانده و آموزش دیده‌ای و آنچه که از کلام آموخته‌ای را به عمل آور. برای همین موقعیت تمرین کرده و گفته و شنیده‌ایم، پس آن را بکار ببریم.

  در طوفانها به آنهایی که در قایق شما هستند و به باد و امواج بگویید ساکن باش.

«مرقس 4 آیه 39» عیسی اجازه نمی‌دهد صدای ترس و وحشت او را احاطه کند او به همه اطراف خود می‌گوید « ساکن شو». آرامی بیاب. اجازه ندهیم تا شریر در زندگی ما قدرت یابد. اجازه ندهیم صدای ناامیدی، دنیای ما را پر سازد. عیسی فرمان داد. دعا نکرد بلکه از اقتداری که داشت استفاده کرد و آن اقتدار را در« انجیل لوقا باب‌های 9 و 10» به شاگردان سپرد و ما نیز شاگردان او هستیم و آمین اقتدار او را به کار گیریم.

  در طوفانها بیاد داشته باش زمان مناسبی است برای به کار بردن آنچه که آموختهای.

در «فیلیپیان باب 4 آیات 11 به بعد» پولس اعلام می‌کند که فراز و نشیب‌ها را دیده است و از آنها آموخته و تجربه کرده است. گرسنگی و سیری را آموخته و تجربه کرده است. او در طوفان‌ها تجربه‌ها به دست آورده است. او ملوانی کار کشته و طوفان دیده در دریای زندگی است.

آمین امروز برای گذر از طوفان‌های زندگیمان این موارد را تمرین کرده باشیم و در وقت مکافات، قدرت و عمل آن را تجربه کنیم. آمین

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بهترین ساعات
خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست