جرقه ای به وسعت میلیون‌ها هکتار

جرقه ای به وسعت میلیون‌ها هکتار

در هفته‌های گذشته بار دیگر شاهد خبرهایی در مورد آتش‌سوزی و جنگل‌سوزی در «کانادا» بوده‌ایم. خبرهایی که هر روز تیترهای خود را در جلوی چشمانمان برجسته می‌کنند و گویی هشدار بزرگی برای قسمت روحانی ما نیز هستند.
آتش‌سوزی موسمی از کانادا تا «نیویورک» در «آمریکا» پیش می‌رود و هوای آلوده و خطرناک حاصل از آن، همراه با خاکسترها حتی به مردم شهرهای دور دست نیز می‌رسد.
آتش‌سوزی جنگل‌هایی که به آمار خود کشور کانادا سالیانه نزدیک به 3 میلیون هکتار جنگل را از بین می‌برد و جمعیت بیشماری از حیوانات و حتی انسان‌ها را در شعله خود می‌سوزاند.
دود ناشی از این آتش‌سوزی‌های جنگلی، مناطق مختلفی را در اطراف خود با خطراتی جدی روبرو می‌کند و شعاع این خطر هر لحظه کیلومترها وسیع‌تر می‌گردد.
آتشی که دلایل مختلفی دارد اما همگی این دلایل در خودخواهی انسان‌ها خلاصه می‌شود. گرمایش زمین: مواد شیمیایی و زباله‌هایی که هر لحظه به طبیعتی که به ما سپرده شده است وارد می‌کنیم و یا کارخانه‌هایی که با حمایت از محصولاتشان هر روزه به گسترده شدنشان دامن می‌زنیم. اینان زباله‌های صنعتی عظیمی را هر روزه در دنیای ما آورده است و «جو زمین» و «لایه اوزون» را آسیب زده و گرمایش زمین را به زندگیمان ارمغان می‌آورند.
شاید عدم هوشیاری و پرتاب سیگار و کبریت روشنی، این آتش‌سوزی‌ها را منجر شده است و شاید هم با هوشیاری و به عمد اما هر آنچه هست نشات گرفته از «به دیگران نیندیشیدین» و «نفع دیگران را نجستن» و خودخواهی است.
بیایید کمی به این مهم بیندیشیم. شاید امروز جرقه‌هایی در زندگیمان و اطرافمان در حال اتفاق است که شروع آتش‌سوزی‌های بزرگ و خرابی بزرگی در زندگی ما و دیگران خواهد بود. جرقه‌هایی که از خودخواهی سرچشمه گرفته‌اند و بنیادی بر منفعت فردی ما دارد.
آمین امروز به بهانه این خبرها نگاهی به قلب، فکر و نگاهمان بیاندازیم و بر زیر نور کلام آنها را ارزیابی کنیم. شاید از آتش‌های عظیمی امروز جلوگیری کنیم آن هم با نگاهی به جرقه‌های در حال وقوع در دلمان.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

عهدی ابدی
طابیتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست