شناسنامه فیلم:
«سرخ پوست» فیلمی ساخته شده در سال ۱۳۹۷ به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی می‌باشد. در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه فیلم:
سال ۱۳۴۶، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه‌ی شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و در همین حین سرگرد از طرف مافوق خود مطلع می‌گردد که ترفیع درجه گرفته و قرار است به زودی جایگزین خود او گردد. دیری نمی‌پاید که با یک خبر تلفنی همه چیز در معرض تخریب قرار می‌گیرد. آمار نشان دهنده این است که یکی از زندانیان فرار کرده است…

بررسی فیلم:
سرخپوست داستان شخصی است که برای فرار از ناعدالتی که به وی روا شده است در یک زندان در حال تخریب مخفی گردیده به امید اینکه پس از تخلیه زندان و در حین تخریب بتواند از آنجا خارج شود و آزادی خود را بازیابد. زندانی که قرار است جای خود را به باند فرودگاهی بدهد برای پرواز؛ درست نقطه مقابل اسارت. در این جابجایی سرگرد جاهد را می‌بینیم که با
بسیار زندان‌هایی در درون ما وجود دارد که در آن هم خودمان را مبحوس کرده‌ایم و هم دیگران را در گیر و دار آن نگاه داشته‌ایم؛ سرگرد جاهد که به ظاهر رئیس زندان است خود نیز در این زندان اسیر است. زندانیِ قدرت و پیشرفت و در این مسیر از هر تلاشی برای حفظ و بقا در این مسیر فرو گذار نیست تا حدی که خود نیز به زندانی‌ای در آنجا مبدل گردیده است.
احمد زندانی فراری ملقب به سرخپوست در مسیر رسیدن به عدالت خود نیز دست به کار شده است غافل از اینکه در این مسیر جان بسیاری را به خطر می‌اندازد و سیاه کردن بدنش با واکس نشانی از فرو رفتن بیشتر وی در تاریکی است چراکه با این کار جان همسر، فرزند، مددکار و حتی موقعیت‌های زندانبانان و مسئولین که در این حکمی که به وی داده شده دست‌اندرکار نیستند را به خطر انداخته است.
و اما سوسن کریمی مددکار سرخپوست که برای نجات جان او از اعدام از هر اقدامی فرو گذار نیست. وی برای نجات جان او به درون زندان قدم گذاشت تا بتواند جان احمد را نجات بخشد. خودروی قرمز رنگ مددکار زندان نشانی از حیات و تازگی‌ست که در بیرون از زندان‌ها مهیا شده و انتظار ما را می‌کشد.
انسان بر روی زمین برای خود زندانی ساخته بود و در اسارت‌های خود گم شده بود تا اینکه ناجی و مددکار ما دست به کار شد و به روی زمین آمد و با دادن جان خود بر روی صلیب مسیری را فراهم ساخت تا ما بتوانیم از اسارت‌هایی که در آن مبحوس شده‌ایم به واسطه وی نجات پیدا کنیم و حال که این مسیر فراهم است زمان آن رسیده که زندان‌ها را تخریب و اجازه دهیم خداوند آنها را به باند فرودگاه مبدل سازد؛ باند پروازی که به ما و دیگران تازگی و حیات می‌بخشد.

شما را به تماشای این فیلم خانوادگی زیبا دعوت می‌کنیم و خواهان آنیم که برکات خود را با تحریریه ماهنامه اسمیرنا از طریق راه‌های ارتباطی انتهای مجله به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهادات شما را در خصوص معرفی فیلم‌های ایرانی و بررسی و ارائه در ماهنامه اسمیرنا پذیراییم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

تولد مسیح
هنر در شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست