مسیحیت و اسلام… چگونه این شکاف را پر کنید!

مسیحیت و اسلام… چگونه این شکاف را پر کنید!
مسلمانان یکی از سریعترین گروه‌های در حال رشد در میان مردم مذهبی جهان هستند. اسلام دومین مذهب بزرگ بعد از مسیحیت است و این در حالی است که تمام مسلمانان شانس آشنایی با مسیحیت را ندارند. بر اساس اخبار شبکه ماموریت (MNN) از هر ۱۰ مسلمان حتی ۸ نفر از آنها هیچگاه فرصت آشنایی با یک فرد پیرو مسیح و صلیب را ندارند.
پری لاهایی که عضو مجله‌ای به نام تازه‌های ایالت متحده است در شبکه (MNN) گفت: عدم نفوذ مسیحیت به این معنی است که مسلمانان تصور اشتباهی از مسیحیت دارند. بیش از ۹۰ مرتبه در قرآن درباره عیسی مسیح صحبت شده اما به صورت کامل به تصویر کشیده نشده است، بنابراین مسلمانان تنها نیاز دارند که پیروان حقیقی مسیح را ملاقات کنند تا آنها بتوانند نشان دهند که مسیح چه کسی است و به آنها خبر خوش انجیل را بدهند. لا هایی می‌گوید ما می‌خواهیم مسیح را به وسیله شادی و آزادی که در آن داریم به مسلمانان بشناسانیم. او ادامه می‌دهد مسلمانان افرادی خانواده دوست هستند پس مهم است که رابطه دوستی بهتری بر اساس صداقت با آنها برقرار کنید و کتاب مقدس را با آنها به اشتراک بگذارید.
در ایالات متحده عده معدودی از مسیحیان و مسلمانان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند. یک کلیسا در هوستون با محبت مسیح سعی در تغییر و ایجاد ارتباط با مسلمانانی که در همسایگی آنها قرار دارند کرد.
کشیش ریچ ریوز و کشیش ایلیوت اسکات از کلیسای مسیر زندگی داوطلبانه برای کمک به همسایگان مسلمانشان در مراسم‌ها به برقراری ارتباط با آنها پرداخت. زمانی که ریوز متوجه شد که جماعت مسلمان یک رویداد بزرگ را برنامه‌ریزی می‌کنند، او زمین فوتبال، کلیسا و پارکینگ را برای ساخت اتاق برای مهمانان آنها پیشنهاد داد. اعضا کلیسا تلاش و قصدی برای وارد کردن آنها به مسیحیت نکردند، در عین حال تلاش کردند که محبت مسیح را در اعمال و خدمتی که به آنها می‌کردند نشان دهند؛ اعمال آنها تاثیر بسزایی داشت و آنها حق شناسی ویژه‌ای را از همسایگان مسلمان خود دریافت کردند.
در قسمت‌های مختلف جهان مسیحیان و مسلمانان نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند، تنها درصد کمی از مسلمانان در کشورهای خاور میانه با مسیحیت آشنایی دارند.

داستان کلیساهای ایران در یک جمله
همه یک داستان خوب را دوست دارند. به عنوان مثال ما مسیحیان، داستان‌هایی را دوست داریم تا به ما بگوید چگونه زمانی که همه به نظر گم شده‌اند، خدا راهی را نشان می‌دهد. یکی از این داستان‌ها در مورد کلیساها در ایران است و این روزها یکی از بهترین‌ترین داستان‌ها در دنیا می‌‌باشد.
این یک داستان ساده است که می‌توان آن را فقط در این جمله خلاصه کرد: آزار و اذیت، تهدیدی برای از بین بردن کلیساهای کوچک در ایران است، با این وجود کلیساهای ایران سریعترین رشد را در دنیا دارند. در عین سادگی، چنین داستان شگفت انگیزی، ارزش عمیق‌تر نگاه کردن را دارد.
رشد در میان آزار و شکنجه؛ انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ باعث به وجود آمدن رژیمی اسلامی شد. در طول دو دهه اخیر مسیحیان با افزایش مخالفت و آزار و اذیت مواجه شدند. همه مبلغان اخراج شده و بشارت غیر قانونی اعلام شد. انجیل به زبان فارسی ممنوع و خیلی زود کمیاب شد و چندین شبان کشته شدند. کلیسا تحت فشار فوق العاده‌ای بود؛ بسیاری نگران این بودند که کلیساهای کوچک ایران به زودی از بین خواهد رفت، اما دقیقاً نقطه مقابل این اتفاق افتاده است. با وجود ادامه خصومت از اواخر دهه ۱۹۷۰ تا به حال مردم ایران بیشترین گرایش را در میان مسلمانان خاورمیانه به انجیل داشته‌اند. چگونه این اتفاق افتاد در مقابل جفاها بسیاری از مسیحیان ایرانی همچنان شجاعانه و صادقانه درباره مسیح به دیگران می‌گویند. در نتیجه در ۲۰ سال اخیر ایرانیان بیشتری نسبت به سیزده قرن گذشته (زمانی که اسلام به ایران آمد) به مسیحیت گرویدند. در سال ۱۹۷۹ حدود ۵۰۰ مسیحی مسلمان‌زاده در ایران وجود داشت اما امروز هزاران نفر و برخی می‌گویند بیش از یک میلیون مسیحی در ایران وجود دارد صرف نظر از تعداد دقیق بسیاری از ایرانیان در حال پذیرفتن عیسی مسیح به عنوان خداوند و نجات دهنده خود هستند.
در ۲۰ سال اخیر ایرانیان بیشتری نسبت به سیزده قرن گذشته به مسیحیت گرویدند، در واقع در سال گذشته سازمان پژوهشی عملیات جهانی (operation world) از ایران به عنوان کشوری که بیشترین رشد را در کلیساهای پروتستان در جهان داشته است نام برد. این سازمان دومین سرعت رشد در کلیسا را به افغانستان اختصاص داده است، چرا که افغان‌ها با ایرانی‌ها نقاط مشترک بسیاری دارند که زبان یکی از اشتراکات مهم آنان است.

کشیش تونی ایوانز: پادشاهی خداوند شامل همه مردم از هر نژادی می‌شود.
تونی ایوان از مدرسان کتاب مقدس در دالاس است که اخیراً موعظه‌ای از نژادها داشته و می‌گوید که صلیب مسیح متحد کننده تمام مسیحیان از هر نژادی خواهد بود. به گزارش پایگاه مسیحیان موعظه ایوانز به سرعت محبوب شد و به سرعت در تمام شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن این کشیش سیاه پوست در جمع عمدتاً سیاه پوست اظهار می‌کند که مسئله نژادپرستی سال‌ها پیش می‌توانست حل شود اگر واعظان حقیقت کتاب مقدس را از منبر وعظ می‌کردند. اگر روی منبر را مه گرفته باشد روی نیمکت را ابر خواهد گرفت! اگر منابر ما راست بود مشکل نژاد پرستی مدت‌ها پیش حل شده بود؛ برده‌داری حل شده بود، مشکل تبعیض نژادی و تمام این مسائل حل شده بودند. ایوانز همچنین به مهم بودن پادشاهی خداوند در هر مسئله‌ای اشاره کرد که این شامل همه مردم از همه نژاد و با هر رنگی است حتی کسانی که هنوز متولد نشده‌اند. او در ادامه می‌افزاید: خداوند یک پادشاهی دارد که از همه شهروندان تشکیل شده است؛ بعضی سیاه، بعضی سفید، بعضی زرد، بعضی قرمز و بعضی با گذشته بد و خراب. قصد او هرگز این نبود که منحصر به فرد بودن آدم‌ها باعث شود تا گوشه‌ای از پرچمی که بر روی سر آنها پرواز می‌کند را نبینند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

شنیدن صدای خدا
استفاده صحیح نمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست