کانون شادی

خداوند را شکرگزاریم برای شما عزیزانی که با صبوری و بردباری تمام تا به اینجا با ما همراه بوده‌اید.

عزیزان اسمیرنایی همان‌طور که می‌دانید فرزندان، نسل آینده کلیسا را می‌سازند و آشنا کردن آن‌ها با مسیح و زندگی در او، آن‌ها را در برابر مسائلی که در فرهنگ و جامعه وجود دارد آگااه ساخته و محافظت می‌کند.

بسیار خوشحالیم اگر در این پروسه توانسته‌ایم کمکی برای شما و مشارکت با فرزندان عزیزتان باشیم.

طبق روال و برنامه‌ای که از ماه‌ها قبل آغاز کردیم یک هدف کلی داشتیم و در هر شماره با هدف‌های جزئی تک‌به‌تک احکام و قوانین خداوند را به همراه بازی و سرگرمی به آن‌ها آموزش دادیم. در این شماره از مجله به این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه با در نظر گرفتن نقاط مثبت یکدیگر می‌توانیم به دیگران محبت کنیم.

هدف کلی: آیا خدا ما را دوست دارد و آیا ما خدا را دوست داریم؟

هدف هفته: نقاط قوت و استفاده از آن برای محبت به دیگران.

با توجه به هدف هفته برای بچه‌ها یک سرگرمی در نظر می‌گیریم. سرگرمی ما تماشای انیمیشن  Whaleاست. از شما تقاضا داریم که این انیمیشن را به راحتی از یوتیوب و یا دیگر وب‌سایت‌ها تهیه کرده و برای فرزندانتان به نمایش بگذارید. با بچه‌ها به تماشای این انیمیشن می‌نشینم و بعد از آن وارد مشارکت می‌شویم.

داستان فیلم به این صورت است: یک نهنگ عظیم الجثه در دریا وجود دارد که دلش می‌خواهد با همه‌ی موجودات آن محیط بازی کند. وقتی که این نهنگ به هر آبزی نزدیک می‌شود تا با او بازی کند و محبت کند، لبخند می‌زند ولی چون دهان و دندان‌های بزرگی دارد آبزیان دیگر از او می‌ترسند و فرار می‌کنند. نهنگ ناراحت و غمگین به روی آب می‌رود و شروع به گریه کردن کرده و فواره‌ای که پشت کمرش دارد را باز می‌کند. در این هنگام یک مرغ دریایی بر روی فواره می‌نشیند و شروع به بازی کردن می‌کند. وقتی که آبزیان دریا این مرغ دریایی را با نهنگ در حال بازی می‌بینند خوشحال می‌شوند و می‌خواهند که با نهنگ دوست شوند و با او بازی کنند. نهنگ از این نقطه قوت خود که فواره پشت کمرش هست به آن‌ها محبت می‌کند، با آن‌ها بازی می‌کند و باعث شادیشان می‌شود.

حال از بچه‌ها می‌خواهیم که هر کدام نقاط قوت خود و دیگران را تک‌به‌تک بگویند. با این کار می‌توانیم تمرکز بچه‌ها را روی نکات مثبت و روشن خود و دیگران جلب کنیم و دید آن‌ها را از نقاط و نکات منفی و تاریک برداریم. ضمناً می‌بایست به بچه‌ها یادآور شده و آموزش دهیم که این نقاط مثبت باید برای محبت و دوستی خرج شود نه برای قدرت و برتری نسبت به دیگران.

حال از آن‌ها بخواهیم با توجه به این نکات مثبت چگونه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. برای مثال اگر کسی خوب نقاشی می‌کشد و در این قسمت استعداد دارد می‌تواند برای دوستانش نقاشی کرده و موجب شادی و نشاط آن‌ها باشد. در اینجا به بچه‌ها آموزش می‌دهیم نتیجه محبتی که به دیگران می‌کنند می‌بایست ثمرات روح را در پی داشته باشد. مثلاً ثمره نقاشی کشیدن برای دیگران شادی است و شادی یکی از ثمرات روح می‌باشد.

یا کسی که نقطه قوتش در این است که به حرف‌های دیگران گوش فرا دهد، می‌تواند برای آن‌ها صبوری کند. صبوری یکی دیگر از ثمرات روح است.

در پایان یک آیه از کتاب مقدس را که از قبل در نظر گرفته‌ایم برای آن‌ها خوانده و از آن‌ها می‌خواهیم آن را حفظ کنند و توجه داشته باشند که نتیجه محبتشان می‌بایست یکی از ثمرات آیه‌ی حفظی را به بار آورد.

کتاب غلاطیان باب 5 آیه 22: “اما ثمره روح، محبت، شادی، آرامش، صبر، مهربانی، نیکویی، وفاداری، فروتنی و خویشتن‌داری است. هیچ شریعتی مخالف این‌ها نیست”.

فیض و محبت مسیح با شما عزیزان

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

زندگی بی حد و مرز
من، پیش از تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست