کیو فالو می کنیم؟

Who do you follow?

کيو فالو مي‌کنيم؟

به چه تشبيهاش کنم؟ طوفاني ويرانگر که صدايي از طوفاني مهيب را نشنيديم و آرام آرام بسياري جاي‌ها را ويران نمود. تگرگي که همه چيز را خُرد کرد که ضربات سهمگيني را حس نکرديم. به زلزله‌اي مهيب که لرزه‌هاي آن را با اين خرابي لحظه‌اي متوجه نشديم. به آتشي سوزنده که گرمايي از آن شايد تا قبل از سوختن هم حس نشد؛ و حال اين ما هستيم که با اين ويرانگري سازش کرده‌ايم و اين دشمن است که مي‌خواهد بيشتر و بيشتر پيش رود. به کشورهاي ما آمد، به شهرها وارد شد، از درب خانه‌ها بدون هياهيو، شکستن و يا کوبيدن و اجازه خواستن عبور کرد و به درون وارد شد؛ ولي اين پايان ماجرا نبود.

 بلکه آن چيز به دنبال تسخير جانهاي ارزشمند انسان است و براي گرفتن اين جان از هيچ تلاشي فروگذار نيست. البته که اين بار به آرامي و با خوراکي مسموم بدون آنکه اين جان ارزش خود را بداند با ظاهري زيبا و لذت آفرين ولي در بطن ناسالم و مسموم از طريق ديدن و شنيدن به مانند جذامي کشنده از سّر شروع به رشد کرده و تا تمامي بدن را درگير نکرده و از بين نبرد دست بردار نخواهد بود.

تا به حال به طريقهايي که در پيش گرفته لحظهاي فکر کردهايد؟ اخباري که مي‌بايست به آگاهي ما ختم شود امروزه بيشتر به گمراهي و گم شدن بين دروغ و حقيقت ختم شده؛ صنعت تلويزيون و رسانه که هنري است آموزنده و سرگرم کننده و مي‌بايست از آن لذت برد حال به سمت ويراني و خيانت و خشونت و دروغ و ريا ما را سوق مي‌دهند؛ موزيک و موسيقي که جلاي روح انسان مي‌بود به ابزار غم و افسردگي بدل گشته و يا دست مايه‌ي موزيک ويديوهاي دون پايه و سخيف گشته است؛ حتي براي لحظه‌اي خنده و شوخي نيز دردآور است و تلخ…

و حال به چه تشبيهاش کنيم؟ اين چيزي جز ويرانگري در خفا و خاموشي نيست. لحظات و ابزاري که مي‌تواند براي آگاهي، ايجاد شور و شوق زندگي و لذتي سالم در زندگي انسان باشد امروزه در خاموشي به ويراني ما و نسل آينده انسان تبديل گشته است و سودجوياني اين وسط تنها به فکر منافع و درآمد خود هستند و کاري به نابودي و اينکه چه بر سر نسل بيشتر در معرض خطر -کودکان و جوانان- مي‌آيد ندارند. ولي ما اميدي داريم زنده…

کار خداوند ما تبديل است و او امروز آماده است براي نجات و اگر ما نيز همکاران او خوانده شديم همين لحظه را شروعي دوباره بدانيم و با نه گفتن به آنچه خوراک مسموم و ناسالم است پيشرو شويم در مسير آبادي… ما که ميتوانيم برکت را به اشتراک بگذاريم و به ديگران پيشنهاد دهيم چرا به دنبال اشتراک گذاري خوراکي مسموم باشيم؟ پس دنبال کنندگانمان را چه در صفحات مجازي و چه در زندگي حقيقي فرصت ببينيم براي انتقال و نشر خوراک سالم و مهمتر از آن، به اين بيانديشيم امروز من دنبال کننده چه کسي هستم؟ چراکه دنبال کننده و پيرو هر که باشم به شباهت آن در خواهم آمد و تفاوتي ندارد در شبکه‌هاي مجازي باشد و يا زندگي حقيقي.

 امروز نجات را به خانه افکارمان وارد کنيم…

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

با چه ترسی رو به رو هستی؟
پاتریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست