کانون شادی

با سلام به همه شما عزیزان
شکر که باری دیگر این فرصت مهیا شد تا شما عزیزانِ خداوند را خدمت کنیم. صفحه کانون شادی-قلب کلیسا با هدف یاری رساندن به مربیان و والدین برای رشد کودکان در خداوند شکل گرفت و تا به امروز که شماره ۵۱ این ماهنامه منتشر گردید با شما همراه بودیم و با طرح ریزی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت در راستای رسیدن به هدف بزرگ و مهم یعنی شاگردسازی پرداختیم.
حال بر طبق هدایت خداوند در این فصل تازه بر آن هستیم تا در همین راستا با استفاده بیشتر از داستان‌های کتاب مقدس در جهت رشد این عزیزانمان بتوانیم قدم برداریم. برای رسیدن به این مهم در هر شماره داستانی از کتاب مقدس را مطرح کردهُ و اهدافی را در نظر می‌گیریم و بطریق فعالیت‌های گوناگونی از قبیل فعالیت‌های تجربی، طراحی سوالات و گفتگو در مورد آنها و در نظر گرفتن نکاتی کلیدی از آن داستان به سمت این مهم گام برمی‌داریم تا باعث رشد فرزندانمان و شناخت آنها نسبت به شخصیت‌های کتاب مقدس و البته هدف و نقشه خداوند برای زندگی هر انسان شویم و این مقدمه‌ای بر برنامه‌ای خواهد بود که از شماره آینده (مجله شماره ۵۲) فصل جدیدی را در این راستا رقم خواهد زد.
ابتدا در نظر داریم داستانی که از پیش مشخص گردیده را به کودکان ارائه داده (حداقل یک هفته گذشته) و از آنها بخواهیم که بر روی آن مطالعه و تامل داشته باشند، سپس مقدمه‌ای برای این داستان در نظر می‌گیریم و اهداف خود را در راستای این داستان که می‌خواهیم به آن برسیم را مشخص می‌کنیم. این روش برای چند گروه سنی قابل استفاده می‌باشد و شما با توجه به گروه سنی و سطح کودکانتان می‌توانید آن راذ به اجرا درآورید؛ لذا با توجه به گروه سنی کودکان داستان را با توجه به در نظر گرفتن اهداف کانون شادی در مدت زمانی کوتاه تعریف کرده و فعالیت تجربی برای آنها که از پیش در نظر گرفته شده ارائه می‌دهیم تا ذهن کودکان را به داستان مورد نظر معطوف سازد و پس از آن نکات کلیدی داستان را که برای رسیدن به آن مهم حائز اهمیت است را به آنها یادآوری می‌کنیم. پس از آن برای ایجاد زمانی شاد فعالیتی تجربی در نظر خواهیم گرفت که در ارتباط با موضوع مطرح شده باشد. این زمان کوتاه می‌تواند فرصتی مناسب برای کودکان باشد که در حین انجام ساخت کاردستی و یا کشیدن نقاشی و حتی یک بازی به موضوع درس نیز فکر کنند و ذهن خود را آماده کنند برای قدم‌های بعدی؛ سعی کنید برایشان در نظم زمانی شاد و مفرح بوجود آورید.
سپس به گفتگو در مورد سوالاتی که از پیش مطرح کرده‌ایم می‌پردازیم تا کودکان بتوانند داستان را در ذهن خود به تصویر بکشند تا با تجزیه و تحلیل بتوانید کودکان را در مسیر درست قرار دهید.
نیک می‌دانیم که کلام خداوند تماماً قابل اجراست پس لازم است که در انتها در مورد کاربرد عملی این اهدافی که در نظر گرفته‌ایم در زندگی روزمره این کودکان با آنان گفتگو کرده تا بتوانند آن را در زندگی بکار ببرند و آیه‌ای برای حفظ کردن و تامل بر روی آن به آنان ارائه می‌دهیم.
ایمان داریم که خداوند در این راستا ما را یاری می‌رساند و دعای ما این است که این خدمت کمکی برای رشد فرزندان‌مان باشد تا بتوانند در این دنیا به مانند ستارگان منعکس کننده نور حقیقی یعنی عیسی مسیح باشند.
خوشحال خواهیم شد اگر در این راستا نقطه نظرات خود را و بازخوردی اجرایی گروه خودتان را از طریق راه‌های ارتباطی که در صفحه پایانی مجله ارائه گردیده با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

کلیسا در جفا
۱۲ مرد خشمگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست