اخراج میسیونرهای خارجی از ترکیه

اخراج میسیونرهای خارجی از کشور ترکیه

به نقل از ستاره­ ی صبح، منابع خبری در سراسر دنیا اعلام داشته­ اند که بسیاری از مسیحیان خارجی از آمریکا، اروپا و دیگر نقاط دنیا، میسیونرها و خادمین کلیساها که در ترکیه خدمت می­کردند از این کشور اخراج شده و در بعضی موارد از ورود آنها در بازگشت جلوگیری به عمل آمده و ویزا به آنها تعلق نگرفته است.

روزنامه اورشلیم نیز در سوم آگوست عنوان می­کند که ده­ها مسیحی خارجی مجبور به ترک ترکیه شدند و از بازگشت آنها و فعالیت­های مسیحی به ترکیه خودداری به عمل آمده است.

یکی از خادمین کشور اسپانیا که سال‌ها در کلیسایی رهبر است می­گوید: ما نگرانی­های بسیاری در مورد کلیساهای خاورمیانه و به خصوص کشور ترکیه داریم. خارجی­هایی در کشور ترکیه ساکن هستند و با خانواده­هایشان در آنجا زندگی می­کنند و یا املاکی دارند در حال حاضر با خطر اخراج یا ممنوعیت ورود روبرو هستند.

بیشتر از نوزده سال است که کلیساهای استانبول از کشور ترکیه درخواست ویزا می­کنند و به میسیونرها و خادمین خارجی ویزا داده می­شود. همچنین در گذشته کلیساهای ترکیه و استانبول از خادمین و میسیونرهای خارجی دعوت می­کردند تا برای کمک رسانی به آنها به این کشور مراجعت و یاری رسانی کنند، اما اکنون با وجود آن دعوت نامه­ها ویزا صادر نمی‌شود و از سفر آنها ممانعت به عمل آمده و دولت ترکیه در این موضوع نظرات و تصمیمات جدیدی اتخاذ و اعمال می­کند. رهبران کلیساهای ترکیه با تاسف اعلام داشته­اند که این روند اخراج رو به افزایش است. تعداد زیادی را اخراج می­کنند و به تعدادی نیز ویزا و اجازه­ی ورود نمی­دهند.

دولت آلمان و اتحادیه­ی اروپا به این روند ترکیه اعتراض داشته­اند و گفته­اند که این رویکرد همراستای قوانین اتحادیه اروپا نخواهد بود و نقض فاحش قوانین است که ترکیه انجام می­دهد و در مراجع دعاوی حقوق بشر در مراجع بین­المللی نیز قابل پیگیری می­باشد.

شخصی آمریکایی که در ترکیه رهبر کلیسا است و به همراه خانواده­اش در استانبول زندگی می­کرده و به خدمت مشغول بوده است اعلام کرده که پس از اینکه برای دیدار با دیگر اعضای خانواده خود از ترکیه خارج شده‌اند دیگر به آنها اجازه­ی ورود به ترکیه داده نشده است و ویزایشان باطل گشته و پروازشان لغو گردیده است و آنها مجبور به درخواست ویزای جدید شده­اند.

یک مقام آلمانی نیز چنین مشکلی را بازگویی کرده و به این موضوع بدینگونه پرداخته است که برای مبشرین آلمانی نیز چنین شرایط مشابه‌ای به وقوع پیوسته و 35  نفر مسیحی در چند ماه گذشته درخواست ویزایشان رد شده است، در صورتی که آنها در گذشته در ترکیه زندگی می­کرده‌اند. بسیاری از افراد در فرودگاه از ورودشان به خاک ترکیه ممانعت به عمل آمده که اینگونه رفتارها خلاف قوانین حقوق بشر و اتحادیه­ی اروپا است.

درخواست ما از سایر کلیساها دعا برای این جامعه­ی کوچک مسیحی آسیب­پذیر در ترکیه  است که با توجه به جو افکاری و رفتاری اسلامی و فشاری که در این منطقه بسیار بالاست، این موضوع باعث محروم شدن مسیحیان و جلوگیری از رشد مسیحیت و احساس انزوا و افسردگی و رها شدن در ایمانداران را القا می­کند.

حدود ده هزار ایماندار ترک در صدوهفتاد کلیسا وجود دارند که بسیاری از آنها در کلیساهای خانگی می‌باشند و در کشوری زندگی می­کنند که بیش از هشتاد و چهار میلیون نفر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که دولت ترکیه به صورت رسمی آزادی مذهب را در کشور اعلام کرده بوده؛ حتی آن جمله از افرادی که از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند.

طرفداران آزادی مذهب معتقدند از زمانیکه اندرو برانسون که در ترکیه بصورت طولانی مدت شکنجه و زندانی شده بود و با توجه به نداشتن مدرک برای ادعاهای پوچ و بی اساسی که ترکیه به وی وارد آورده بود آزاد گردید این فشارها به صورت روزافزون افزایش یافته است.

دستگیری کشیش هندی و ۷ نفر دیگر به هنگام آماده سازی بسته‌های کمک رسانی در دوران کرونا

به گزارش روزنامه‌ی ستاره‌ی صبح در 20 ماه می در هندوستان و در دهلی یک کشیش به همراه هفت نفر که بسته‌های کمک به فقرا را تهیه و توزیع می‌کردند توسط پلیس مورد حمله قرار گرفتند و بر پایه‌ی اتهامات بی‌اساس تجمع کرونایی، آنها را دستگیر کرده و اجازه کمک رسانی به آنها نداده و مانع از فعالیت‌هایشان شدند.

کشیش «رامش کومار» سی دو ساله به همراه چندی از مسیحیان هندی در 25 ماه آپریل در حال پخش کردن بسته‌های کمک به فقرا در روستای نزدیک دهلی بودند که مورد حمله‌ی پلیس قرار گرفتند و بازداشت شدند.

به گفته‌ی این کشیش قبل از بازداشت نیروهای پلیس با آنها با لحن بی‌ادبانه سخن می‌گفتند و الفاظ و توهین‌های رکیک به مسیحیان کرده و سپس آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند که به موجب آن زخمی شده و به آنها آسیب وارد شد. پلیس به آنها خاطر نشان کرده که نقص جلسه‌ی عبادتی دارید و در زمان شیوع کرونا اجازه‌ی جلسه پرستشی را نداشته‌اید در صورتی که این فعالیت آنها جلسه عبادتی نبوده و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشتی، بسته‌های حمایتی را به مردم فقیر می‌رساندند و سرویس دهی می‌کردند و جلسه‌ی کلیسایی در کار نبوده است. اخیرا نخست وزیر هند از مردم درخواست کرده که بسته‌های حمایتی در دوران کرونا به دست مردم فقیر برسد، وی گفته است که علت این اتفاق چه بوده است، ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته و بازخورد مثبتی نداشته است. بنا برگزارش پلیس: ماموران که هشت نفر بودند این افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بازداشت کردند و زندانی کردند و در زندان نیز مورد آزار و اذیت قرار دادند.

سه مسیحی دیگر همراه این کشیش بودند که آنها جایی را در نظر داشته‌اند تا با رعایت  اصول بهداشتی به مردم کمک کنند اما وقتی پلیس متوجه مسیحی بودن آنها می‌شود با آنها به شدت برخورد کرده و مورد آزار و اذیت و تهدید و ضرب و شتم قرار دادند.

وقتی پلیس از آنها بازجویی می‌کرده مرتباً در مورد منبع مالی که این اقلام با آنها تهیه شده پرس و جو می‌شده است. به گفته‌ی پلیس این کار برای فریب مردم انجام می‌شده است، در صورتی که در این دوران بیماری کرونا همه‌ی کلیساها به مردم فقیر در حال کمک و سرویس دهی هستند؛ و اما منبع مالی این اقلام توسط ده خانواده‌ی مسیحی تامین شده است که از بودجه شخصی خود برای کمک به افراد فقیر و بی‌بضاعت در نظر گرفته بودند.

اما از نظر پلیس این هزینه‌ها از خارج از کشور برای ترغیب مردم به مسیحی شدن و فریب افکار عمومی تامین گشته است. تمامی حساب‌های بانکی این افراد مورد بررسی قرار گرفته و پلیس از گوش فرا دادن به اعتراض‌های جامعه مسیحیت نسبت به زندانی شدن آنها سر باز زده و خودداری نموده و هیچ مقام دولتی به شکایت این افرادِ دربند رسیدگی نکرده است.

این کشیش عنوان کرده است که در این وضعیت مردم فقیر در حال رنج کشیدن هستند و متاسفانه امکاناتی ندارند تا در خانه بمانند و از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

برای مردم هند و برای فقیران و افراد بی‌بضاعت در دعا باشیم تا بیماری کرونا ریشه‌کن شود و مردم در امان بمانند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

دلنوشته
دوربین دیجیتال یا تلفن همراه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست