تکراری‌های خود را به من بسپار!

تکراری‌های خود را به من بسپار!

سلام بر شما خواننده عزیز مجله اسمیرنا. در این شماره از تکنولوژی قصد داریم تا برای مدیریت و حذف فایل‌های تکراری در حافظه تلفن همراه، اپلیکیشن بسیار کارآمدی را به شما معرفی کنیم. حتماً با عبارت‌هایی مانند «حافظه گوشیم پر شده و پیغام اخطار می‌ده، خیلی از فایل‌ها رو پاک کردم ولی همچنان پیغام حافظه پر است رو نشون میده» و مشابه اینها بسیار برخورد کرده‌اید. مشکل عمده‌ای که در اغلب تلفن‌های همراه و یا تبلت‌ها به دلیل کمبود حافظه داخلی و همچنین افزایش تعداد و حجم برنامه‌های نصب شده در این دستگاه‌ها بوجود می‌آید. خیلی وقت‌ها با استفاده از برنامه‌های جانبی که بر روی اکثر تلفن‌های همراه بصورت پیش فرض نصب می‌باشند، مقداری از فضای حافظه داخلی دستگاه را مدیریت و پاکسازی می‌کنیم، ولی آیا از تعداد فایل‌های تکراری و فضایی که اشغال کرده‌اند نیز با خبر هستیم؟

با افزایش تعداد برنامه‌های نصبی، هر روز بر تعداد فایل‌های ایجاد شده در حافظه‌های داخلی افزوده شده و خیلی وقت‌ها از ذخیره مجدد یک فایلی که قبلاً وجود داشته بی‌خبر هستیم. به همین منظور اپلیکیشن “dupX” را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به سادگی فایل‌های تکراری را مشاهده و با یک دستور آنها را پاک کنید.

این برنامه قابلیت پیدا کردن انواع فایل‌ها (صوتی، تصویری، مستندات و فایل‌های دیگر) را دارا می‌باشد. بعد از نصب و اجرای این اپلیکیشن صفحه‌ای مطابق تصویر 1 را خواهیم دید. در این صفحه، دسته بندی نوع فایل‌ها را هم بصورت نوشتاری و هم بصورت شکلک می‌بینیم. در پایین صفحه دایره‌ای با تقسیم بندی رنگی بر حسب درصد اشغال شده فضا توسط آن گروه از فایل‌ها نمایش داده می‌شود.

در اینجا می‌توانیم محل مورد نظر برای جستجو (حافظه داخلی گوشی و یا کارت حافظه) را در دو طرف دایره انتخاب کنیم .

بر حسب نیاز می‌توانیم نوع فایل و یا فایل‌های مورد نظر خود را برای جستجو انتخاب کنیم که پس از انتخاب، علامت “تیک” در بالای آن مشخص می‌شود . زیر هر دسته بندی حجم کل فایل‌های موجود در آن گروه نیز مشخص می‌باشد. در اینجا به عنوان نمونه، ما فایل‌های نوشتاری (مستندات) را برای جستجو انتخاب کرده‌ایم که با لمس گزینه “شروع جستجو” این عملیات آغاز می‌شود. پس از اتمام عملیات جستجو همانطور که مشاهده می‌کنید لیستی از فایل‌های تکراری به همراه تعداد و حجم کلی این فایل‌ها در این صفحه مشخص شده است . زیر نام هر فایل آدرس محل ذخیره شدن و همچنین حجم فایل نمایش داده می‌شود. مقابل هر فایل کادری برای انتخاب کردن وجود دارد که بصورت خودکار یکی از آن فایل‌های تکراری تیک خورده است .

امکان جالب و مفید این اپلیکیشن تشخیص نسبی محتوای فایل بر حسب حجم آن می‌باشد. به عنوان مثال در بالای تصویر شماره 2، دو فایل با حجم یکسان ولی نام‌های متفاوت دیده می‌شود (سبز رنگ) که پس از باز کردن هر دو فایل متوجه شدیم محتوای آنها یکی است، ولی در آدرس‌های متفاوت و حتی در زمان‌های مختلف ذخیره شده‌اند، به این صورت می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان فایل‌هایی که از قبل داشته‌ایم و یا تغییر نام داده‌ایم را هم پیدا کنیم. برای مشاهده محتویات هر فایل می‌توانیم با لمس شکلک کناری، آن را باز و بررسی کنیم.

پس از انتخاب فایل‌های مورد نظر (فایل‌های تکراری توسط اپلیکیشن بصورت خودکار انتخاب شده‌اند) با تایید شروع پاکسازی در پایین صفحه (زرد رنگ در تصویر 2) سوالی پرسیده می‌شود مبنی بر اینکه آیا مطمئن هستید که می‌خواهید فایل‌های انتخاب شده حذف شوند؟ که در صورت تایید با انتخاب گزینه “OK”  صفحه‌ای دیگر مشابه تصویر 4 نمایان خواهد شد.

در این پیغام می‌بایست اجازه دسترسی را تایید کنیم (سبز رنگ در تصویر 4) و حافظه‌ای که فایل‌ها در آن قرار دارد (حافظه داخلی یا خارجی) را مشخص کنیم (قرمز رنگ در.

بعد از انتخاب حافظه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر 6 خواهیم رسید.

در اینجا گزینه “انتخاب کارت حافظه (SELECT SD card)” را انتخاب کرده (قرمز رنگ در تصویر 6) و پس از آن، پیغام تایید بازیابی فضای خالی را می‌بینیم .

برای جستجوی فایل‌های تکراری در دسته بندی‌های دیگر نیز مراحل انجام کار به همین صورت می‌باشد.

امیدواریم که این آموزش نیز در جهت پیشرفت شما به منظور استفاده بهینه از تلفن همراه مفید بوده باشد.

باشد که تمام دغدغه‌ها، موضوعات و روزمره‌گی‌های غیرمفید و غیرضروری زندگی خودمان را نیز به خداوند بسپاریم تا او تکراری‌های آن را برداشته و ذهن‌مان را برای عملکردی بهتر و مفیدتر پاکسازی کند؛ آمین.

ارمیا روح‌بخش

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

به خداوند بسپاریم
نقاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست