مرگ یا حیات

سلام و درود به دوستداران کتاب در مجله اسمیرنا!
شادی و قوت خدا همواره با شما باشد.
در این شماره کتابی را که گروه معرفی کتاب اسمیرنا با مشارکت و یکدلی با یکدیگر بطور خلاصه برای معرفی به شما در نظر گرفته‌اند را با شما در میان می‌گذاریم و بخش‌هایی از آن را برای شما ارائه خواهیم داد بلکه باعث تشویق شما به جهت خواندن همه‌ی بخش‌های این کتاب گردد. کتاب «مرگ یا حیات» به ما کمک می‌کند تا اراده خداوند را در مسیر زندگی‌هایمان بیشتر درک کنیم.
آمین که با خواندن این کتاب چشم‌های ما باز شود و نقشه خدا را در زندگی‌هایمان ببینیم و آن‌ها را درک نماییم.
در بخشی از این کتاب خداوند از شما درخواست می‌کند تا اگر قبلاً شما هم سقط جنین انجام داده‌اید یا معرف آن برای کسی بودید بعد از خواندن این کتاب توبه کنید و با قلبی پاک به حضور او رفته و برای خود و زندگیتان دعا کنید.
اما این کتاب چرا در رابطه با سقط جنین صحبت می‌کند؟ شما در مورد این موضوع (سقط جنین) چطور فکر می‌کنید؟ آیا افراد حق کشتن کودک خود را دارند؟
سقط جنین عملی است غیر اخلاقی. در این کتاب دلایل قانع کننده‌ای را همراه با توضیحات کامل درباره دیدگاه مخالف با سقط جنین می‌خوانیم. امید است تا با ذهنی باز و دیدگاهی روشن به استقبال مطالعه این کتاب برویم. حیات انسان‌ها از لقاح شروع می‌شود و لحظه خلق شدن هر کسی در لحظه لقاح اوست.
هر شخص در نوع خود منحصر به فرد است و قبلاً مانند آن وجود نداشته است.‌ ولی پس از شکل گرفتن لقاح آن شخص حیات می‌یابد و ما اجازه و حق گرفتن زندگی از هیچ جنینی را نداریم، اما با این حال بسیاری از افراد و سازمان‌ها با تغییر کلمات و بهانه‌هایی واهی سعی دارند تا حساسیت این موضوع را از میان بردارند؛ مثلاً بجای عبارت بیرون کشیدن کودک و سقط او از عبارت تراشیدن دیواره رحم استفاده می‌کنند!
اما مهم نیست که چطور آن را مطرح کنیم موضوع اصلی اینجاست که ما حق زندگی را از یک کودک می‌گیریم. این طرز فکر که: چون هنوز جنین به طور کامل شکل نگرفته و در مراحل اولیه رشد است پس سقط مشکلی ندارد به هیچ وجه درست نیست. چرا که قبلاً نیز اشاره کردیم که از زمان لقاح، حیات در جنین شکل می‌گیرد و تمام سلول‌های بدن جنین منحصراً به او تعلق دارد و با سلول‌های مادر فرق می‌کند. گاهی اوقات شاهد این هستیم که مادر می‌میرد و کودک زنده می‌ماند و یا برعکس! این گواه بر این است که جنین از اعضا مادر کاملاً مجزاست.
وقتی که کشتن کودک متولد نشده قابل قبول باشد هر‌‌‌‌‌ کسی که ضعیف و آسیب پذیرتر باشد در معرض خطر خواهد بود. مدافعین نظریه «آری به سقط جنین» می‌گویند هر زن حق انتخاب دارد که با بدن خود چه می‌کند!
کلمه حق انتخاب باعث می‌شود ما فکر کنیم تمام انتخاب‌ها قانونی هستند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و پزشکانی که عمل سقط جنین را انجام می‌دهند نسبت به کاری که می‌کنند به هیچ روی واقع‌گرا نیستند. سود شخصی و سرمایه‌گذاری اقتصادی آنها باعث از بین رفتن حساسیت وجدانشان شده است. سقط جنین به مردان این اجازه را می‌دهد و حتی آنان را تشویق می‌کند تا بدون ترس و احساس مسئولیت از زن بهره‌برداری جنسی کنند.
اما اگر بارداری توسط محارم یا به علت تجاوز شکل گرفت چطور؟ اغلب زن‌های ترسو و کم تجربه عامل بارداری خود را به تجاوز ربط می‌دهند تا از محکومیت‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنند. هستند کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته و کودک خود را به دنیا آوردند اما او را تحویل خانواده‌ای دیگر بعنوان فرزند خوانده داده‌اند و این احساس تسلی برای مادر که کودکش زنده است و به او محبت می‌شود نیز حقیقتاً امری است بسیار خوشآیند.
کودک محصول تنفرانگیز تجاوز نیست و او حالا شکل گرفته و خلقت منحصر به فرد و شگفت‌انگیز خداست. ذات و طبیعت کودکی که حاصل تجاوز باشد با سایر کودکان هیچ فرقی ندارد اما زِنا با محارم جرم هولناکی است و شخص سواستفاده‌گر مقصر است نه دختر و فرزند داخل شکم زن.
راه حل این مشکل دادن حس امنیت به دختر و مشاوره دراز مدت برای اوست نه کشتن فرزند بیگناهش! زن‌ها کالای فاسدی نیستند بلکه خلقتی عزیز و ارزشمند برای خدا می‌باشند.
مدافعین جنبش «آری به سقط جنین» می‌گویند قرص‌های ضدبارداری باعث سقط جنین نمی‌شود بنابراین می‌توانیم به راحتی از آن استفاده کنیم؛ برخی هم می‌گویند اگر قرص باعث سقط جنین می‌شود تنها یک سقط و اتفاقی است کوچک و مصرف آن اشکالی ندارد. البته حرف آنها زمانی درست می‌بود که زندگی انسان از لانه گزینی آغاز می‌شد نه لقاح!
این باور هیچ پایه و اساس علمی، منطقی و کتاب مقدسی ندارد. همچین اگر فرزند ما معلول باشد این حق را نداریم تا زندگی‌اش را از او بگیریم. ذات و ارزش انسان با معلولیت هیچ تغییری نمی‌کند، اما در مواقعی که زندگی مادر و کودک هر دو در خطر است، مطمئناً نجات یک نفر بهتر از دست دادن هر دوی آنهاست.
خیلی‌ها بر این اعتقادند که ما به خاطر خودِ کودکمان او را سقط می‌کنیم چون نمی‌خواهیم بعدها زجر بکشد! این یک شوخی است! کودک را تکه تکه می‌کنید بخاطر خودش؟ هر کودکی خواستنی و منحصر بفرد است. در سال ۲۰۰۰ میلادی مجلس ایالات متحده آمریکا تصویب کرد که اعدام زن باردار را تا بعد از زایمان به تعویق بیاندازند و همه نمایندگان کنگره با آن موافقت کردند؛ حتی نمایندگان موافق سقط جنین. چون آنها می‌دانستند که کودک حق و حقوقی جدا از مادر خود دارد و آنها باید توسط قانون محافظت شوند.
اگر شما زنی هستید که قبلاً سقط جنین انجام داده‌اید یا مردی که به کسی پیشنهاد داده‌اید، این کتاب برای شما نوشته شده است. خبر خوش این است که خداوند شما را دوست دارد و مایل است شما را بخاطر سقطی که انجام داده‌اید ببخشد.
نه تنها این گناه را بلکه هر گناه دیگری که دانسته یا ندانسته تا حالا انجام داده‌اید را می‌بخشد. اما خبر بد این است که گناهان ما بسیارند و همه ما بر ضد خدا طغیان کرده‌ایم و سقط جنین یکی از آنهاست!
گناه، رابطه ما با خدا را دچار مشکل می‌سازد و ما را از او جدا می‌کند، اما عیسی مسیح بر روی صلیب جریمه همه گناهان ما را پرداخت. او از مرگ برخواست و بر گناه غلبه کرد و مرگ را شکست داد. بخاطر کار عیسی بر صلیب است که خداوند ما را به رایگان می‌بخشد و برای آنانی که در مسیح عیسی هستند هیچ محکومیتی وجود ندارد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مادر و فرزند قسمت سوم
یتیم شدن توسط مهاجمان بوکوحرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست