يک روز بخصوص

شناسنامه فیلم

«يک روز بخصوص» از ساخته‌هاي کارگردان خوب کشورمان «همايون اسعديان» مي‌باشد که تهيه‌کنندگي و نويسندگي اين کار را نيز بر عهده داشته است. او در کارنامه هنري خود فيلم‌هايي چون «طلا و مس، مرد آفتابي، شوخي، نيش و…» را به ثبت رسانده است. اسعديان پس از چهار سال سکوت با فيلم يک‌ روز بخصوص به عرصه هنري بازگشت. «مصطفي زماني، فرهاد اصلاني و پريناز ايزديار» در مقام بازيگران اين فيلم کمک شاياني در خلق اين اثر داشته‌اند.

خلاصه فیلم

حامد (مصطفي زماني) يک روزنامه‌نگار متعهد و درستکار است که قصد افشا کردن فساد موجود در سيستم دارو را دارد و همچنين درگير آماده کردن مقاله خود مي‌باشد و در اين خصوص به او پيشنهاد رشوه و سربسته نگاه داشتن تحقيقات و مقاله‌اش داده مي‌شود و او با اطمينان آن را رد مي‌کند. اما با ملاقات دکتر خواهرش براي پيوند قلب در مي‌يابد که فرصت زيادي براي وي باقي نمانده است. در اين راستا براي جا به جايي نوبت پيوند مجبور مي‌شود وارد عمل غيرقانوني شود و از طرفي مهيا کردن هزينه اينکار او را به دردسرهاي بزرگي مي‌اندازد تا جايي که مجبور مي‌شود رشوه را قبول کرده و مقاله خود را سربسته نگاه دارد تا جايي که…

بررسی فیلم

فيلم يک روز بخصوص حکايت از روزي دارد که تمام زندگي حامد و حتي نزديکان او را تحت شعاع خود قرار مي‌دهد و در يک‌ روز انساني متعهد و درستکار به شخصي تبديل مي‌شود که حق زندگي ديگران را زير پا گذاشته و براي رسيدن به خواسته خود زندگي‌ها را يکي پس از ديگري به تاريکي مي‌برد.

حامد که در ابتداي فيلم از جمله «هر کس قيمتي دارد» بسيار خشمگين و ناراحت مي‌شود؛ در ادامه مي‌بينيم وارد موقعيتي مي‌شود که بايد دست به انتخابي مهم بزند، انتخابي نه براي مرگ و زندگي خواهرش بلکه انتخاب انجام کار درست يا تسليم اراده دنيا شدن!

حامد براي نجات جان خواهرش تعهدات و انسانيت خود را زير پا مي‌گذارد تا جاييکه حتي براي بازگردان جان خواهرش گويي در جايگاه خدا قرار مي‌گيرد، غافل از اينکه توان انجام اين کار را ندارد.

در پي اولين انتخاب از روي احساسات و واکنش سريع او، موقعيت انتخاب‌هاي اشتباه يکي پس از ديگري از راه مي‌رسند و او ناچار به ادامه اين بيراهه مي‌شود.

بسياري از ما هر روزه در انتخابهايي قرار ميگيريم که اگر بر مبناي کلام خداوند و حکمش جلو نرويم در حقيقت به او اعلام کردهايم که قدرتي نداشته و در زندگي ما نقشي ندارد.

آمين که هر روزه در اين انتخابها، هر چند مشکل و هر چند در موقعيتهاي دشوار، کلام و مشورت او را در پيش روي خود بنهيم و بدانيم اوست که قادر مطلق و عالم مطلق است و ما را در اراده و نقشه خود هدايت خواهد کرد چرا که اراده او نيکو و پسنديده و کامل است.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مرد در برابر زنبور
هنر در شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست