کابلی به محبت آسمانی

کابلی به محبت آسمانی

سکونت در عشق و محبت مسیحایی نثار شما خوانندگان مجله اسمیرنا باد و شادی و خوشی زیستن با این عشق الهی و درک و دریافت او هر روزه برایتان چشیدنی و شراکت در جلال و حتی رنج او یادآور ثبات در این محبت ازلی و ابدی با شما باشد.

این روزها در هر کوی و برزن، در هر شبکه رسانه‌ای و حتی در ویترین پر زرق و برق مغازه‌ها نشانه و رنگی از روز عشق به چشم می‌خورد، اما در این عصر و دوره گویی بجز رنگ و زرق و برق‌ها حقیقی نیست و چیزی از دریافت و ثبات و استواری عشق و درک و فهم بنیاد آن وجود ندارد.

عشق‌ها و محبت‌هایی که نه پایدارند و نه بویی از وفاداری و نه استواری در عهدها را به مشام می‌رسانند. اما عشق واقعی که شاید به استعاره آن را عشق آسمانی می‌خوانیم چگونه است؟ چطور آنرا دریابیم و آن را در چه کسی باید پیدا کرد؟

بخشیدن یکی از مهم‌ترین ارکان شناخت این محبت است. نمونه و بنیاد این عشق و محبت فقط خداوند است چرا که او محبت است نه تنها اینکه محبت می‌کند بلکه ذات و بنیاد او محبت و عشق است. عشق و محبتی چشیدنی و چرا که او راستی است و در قدوسیت و پاکی ذات دارد. او همیشه ما را می‌بخشد چرا که فرزند یگانه خود را داد تا با ایمان به او دوباره با این محبت ازلی رابطه پیدا کنیم و آن را دریافت شده در خود به عمل آوریم.

محبت و عشقی کامل، چرا که تنها او کامل است و به محبت او نمی‌توان شک کرد و اگر بیاموزیم با توکل و سپردن قلب‌هایمان به این منبع محبت می‌توانیم از این محبت حقیقی و راستی پر شویم.

محبت او در راه صلیب ثابت شد و برروی صلیب آشکار؛ شاید کمتر کسی فیلم «مصائب مسیح» را ندیده باشد؛ تصویری که بازگو کننده درد و رنجی است که برای ما کشید وقتی برای دستگیری او حدود 600 سرباز قدم برداشتند وقتی او را شلاق زدند و حتی وقتی او را بر صلیب میخکوب کردند «بخشش» او پاسخ بود و هست خدا آنها را بخشید چرا که برای برداشتن گناهان بر زمین آمد.

منبع بخشیدن نیز خداوند است. در بخشش الگو و نشانه‌ای از شبیه خداوند رفتار کردن است و با این عمل و بخشیدن دیگران با خداوند همفکر می‌شویم چرا که ایمان داریم او بخشیده است و با قبول و پذیرفتن بخشش دیگران به خداوند اعلام می‌کنیم که با او هم‌نظر، هم‌فکر و همراه شده‌ایم و این آغاز یکدلی و اتحاد است که در میان ما آدمیان روی زمین باید برقرار شود و دستیابی به آن بدون شناخت و دریافت منبع این محبت و قدم برداشتن در این ایمان نشدنی است. در کشمکش‌ها کلام او را بیاد آوریم و در او دوباره شروع کنیم و با قوت او ادامه دهیم. پایه و زیربنای عشق و محبت بر خود خداوند و شناخت او برقرار است و کلام او برای پاهای ما چراغی‌ست تا در این جاده و امنیت حرکت کنیم چرا که این قانون محبت روحانی و آسمانی است. این قانون محبت الهی است که می‌تواند انسان‌ها را متحول کند و بدون رابطه با این خداوند عاشق میسر نمی‌تواند باشد. ما به هدایت و رهبری او در این مسیر نیازمندیم تا از او بیاموزیم و قوت او در ما عمل کند.

محبت، نشان و پرچم پیروان مسیح و این خداوند محبت است. این محبتی است که هر دیوار و سدی را در هم می‌شکند و به دل‌های انسان‌ها نفوذ خواهد کرد. مسیح از پیروان خود بارها می‌خواهد که در محبت قدم بردارند (یوحنا 14) و کلام خدا ما را به سلوک و ریشه گرفتن در آن تشویق می‌کند. محبتی راستین، یادمان باشد انسان را می‌توان فریب داد اما خداوند را نه، چرا که او به دل می‌نگرد و انگیزه‌های درونی ما را می‌بیند و می‌داند.

با ایمان انسان‌هایی که حتی از نظر ما دوست داشتنی نیستند را دوست بداریم و همفکر خدایی شویم که پرستشش می‌کنیم. به او چشم بدوزیم و در او قدم برداریم. خداوند همواره و همیشه ما را برکت می‌دهد و در جاده او آرامش و برکت قرار داده شده است اما ایمان کلیدی است که این درها را باز می‌کنیم و آنها را دریافت می‌کنیم. ایمان با محبت کلید ارتباطی هستند که آن محبت را بوسیله ایمان دریافت می‌کنیم. بدون محبت خدا نیز به ایمانی که می‌خواهیم نمی‌رسیم، به زبان ساده: ایمان مثل کابلی است متصل به محبت خدا؛ این کلید اصلی است.

پس با محبت و بوسیله ایمان، توکل، سپردن و قدم برداشتن در راه و الگوی او ببخشیم و دریافت کنیم عشق و محبتی بی‌مانند و آسمانی را و آن را با دیگران تقسیم کنیم چرا که این تنها راه رشد و استواری در محبت واقعی و آسمانی است.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

هنر در شهر
خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست