یک هزار واژه

شناسنامه فیلم:

فیلم سینمایی «یک هزار واژه-A thousand words» به کارگردانی برایان رابینز در سال ۲۰۱۲ به اکران درآمد. در این فیلم که به سبک درام،کمدی ساخته شده «ادی مورفی» نیز به هنرمندی پرداخته است و بازیگران دیگری همچون کری واشنگتون، کلارک دوک،کلیف کارتیس و آلیسون جانی در آن به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

خلاصه فیلم

جک مک‌کال (ادی مورفی) بازاریاب موفق  پُرحرف یک شرکت انتشاراتی می‌باشد که پس از برخورد با شخصی مذهبی برای جذب چاپ کتاب وی درختی در وسط حیات خانه‌اش به یکباره سبز می‌شود. جک به این موضوع پی می‌برد که با هر واژه‌ای که بیان می‌کند یک برگ از این درخت بر روی زمین می‌افتد و با تمام شدن برگ‌های درخت عمر وی به پایان می‌رسد. حال از برگ‌های این درخت ۱۰۰۰ عدد باقیمانده و هزار کلمه تا پایان عمر جک…

بررسی فیلم:

جک در شغل و حرفه خودش با چرب زبانی که دارد موفق عمل می‌کند، ولی این تنها به چرب زبانی و فن بیان وی محدود نمی‌شود بلکه وی از ترفندهای دیگری به مانند دروغ، تظاهر، تحقیر و اعمال خودخواهی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده تا جایی که غرور وی چنان افزون گشته که اصطلاحاً خدا را بنده نیست و اعتمادش را چنان بر خود و روش‌های خود و چرب زبانی و پر حرفی‌اش بنا نهاده که گویی هیچ چیز جلودارش نیست. این مسئله سبب گشته که اطرافیان او نیز مانند همسر، مادر و همکاران وی نگاهی متفاوت به او داشته باشند و شخصیت او بر طبق رفتاری که دارد در ذهنشان به گونه‌ای ناخوشایند رقم بخورد. عمر انسان بسیار با ارزش‌تر از آن است که از آن تنها در جهت منافع شخصی آن هم بدون در نظر گرفتن منفعت دیگران استفاده کرد.

و همینطور زبانِ ما؛ در کتاب یعقوب باب ۳ آیه ۸ آمده: ‌«زبان شرارتی است سرکش و پر از زهر کشنده»، و انسان را به کنترل گرفتن و رام کردن زبان خود دعوت کرده است. جک در این فیلم عمر خود را با زبانی که دارد صرف دوری و نفرت پراکنی کرده و شخصیتی در اذهان دیگران از خود ساخته است که مردم تنها از او توقعات مالی و تنها پیشرفت در کار و حرفه دارند، حتی همسر وی از داشته‌هایش ناراضی است و جکِ مورد علاقه خود را تنها در داشتن خانه و امکاناتی بیشتر می‌بیند و این ویروس کشنده‌ایست که پخش کننده آن خود جک بوده؛ اینجاست که در می‌یابیم ما چقدر به ماسک زدن نیاز داریم تا انتقال دهنده این ویروس نباشیم، ویروسی که به هر دلیلی در درون ما شکل گرفته و رخنه کرده است، و مد نظر داشته باشیم که عمر ما کوتاه است و مانند برگ‌های درخت گذرا و هر لحظه ممکن است از بین برود. زمانی که به این موضوع پی‌ببریم ارزش وقت و زمان‌هایی که داریم را درک خواهیم کرد و خواهیم دانست؛ سپس می‌توانیم زمان‌های مشارکتی خود را صرف ثمرات نیکو کنیم؛ محبت، دوستی، مهربانی، فروتنی و خویشتنداری… آنگاه همانطور که جک آخرین کلمات خود را صرف بخشش و نیکویی کرد و پس از اعتراف قلبی وی به اشتباهاتش درخت عمر او مرد و دوباره متولد گردید و پر از برگ‌های سبز شد خواهیم دید که ما نیز هنگام سپردن عمر و زبان خود به دستان خدا و متولد شدن در عیسی مسیح پر از برگ‌های سبز و ثمرات نیکو خواهیم گردید.

با دیدن این فیلم لحظات و احساسات متفاوتی را تجربه خواهید کرد، پس شما را به دیدن این فیلم زیبا در مشارکت و اندیشیدن به ماسک‌هایی که نیاز داریم از آنها استفاده کنیم تا باعث جلوگیری از انتشار ویروس گردد دعوت می‌کنیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

داستان کشتی نوح
گذری به روزگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست