پرچمداران-بخش پایانی

پرچمداران-بخش پایانی

سلامی گرم و تابستانی به شما خواننده بخش تکنولوژی.

در این شماره که بخش پایانی معرفی پرچمداران تلفن همراه در سال 2019 می‌باشد، دو مدل دیگر از پرچمداران سایر شرکت‌های سازنده تلفن همراه را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

اولین پرچمدار از کمپانی “موتورولا” و مدل Moto G7 می‌باشد. موتورولا که چند سالی است توسط شرکت چینی “Lenovo” خریداری شده این مدل را در ماه مارس 2019 به بازار عرضه کرد.

موتو G7 از صفحه نمایش نسبتاً بزرگی به اندازه 6.2 اینچ برخوردار است که تراکم پیکسلی آن 405 پیکسل در هر اینچ می‌باشد.  این صفحه نمایش با شیشه گوریلا نسخه 3 محافظت می‌شود. مغز کنترل کننده این مدل، پردازنده 8 هسته‌ای Kryo 250 با تراشه Snapdragon 632 است که در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم، مسئولیت پردازش اطلاعات و کنترل این مدل را بر عهده دارد. حافظه داخلی این مدل از طریق درگاه کارت حافظه تا ظرفیت 1 ترابایت قابل افزایش است. دوربین پشتی این مدل شامل دو لنز 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی می‌باشد که توانایی فیلمبرداری تا وضوح 2160P (4K) را دارد.

دوربین جلویی این مدل نیز که وضوح 8 مگاپیکسلی دارد توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080P (Full HD) را دارا می‌باشد. نیروی لازم برای کارکرد این گوشی توسط یک باتری 3000 میلی آمپری داخلی، از نوع لیتیوم-یون تامین می‌شود. جنس چارچوب این گوشی از پلاستیک می‌باشد و در قسمت‌های پشت و روی صفحه نیز از شیشه محافظ گوریلا نسخه 3 استفاده شده است. نسخه سیستم عامل این گوشی نیز اندروید شماره 9 یا همان “Pie” می‌باشد.

از امکانات و سنسورهای این مدل می توان به حسگر اثر انگشت، NFC (در نسخه اروپایی) و شارژ سریع باتری اشاره کرد.

————— ————————— —————————–

پرچمدار بعدی مربوط به کمپانی تازه کار ولی خلاق چینی یعنی “وان پلاس” می‌باشد. این کمپانی که اخیرا گوشی‌های مجهز و گران قیمتی نیز تولید می‌کند، مدل OnePlus 7 Pro خود را در ماه می امسال معرفی و به بازار عرضه کرد. این مدل دارای صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی از نوع AMOLED مایع و با وضوح QHD+ می‌باشد که تراکم پیکسلی بالایی معادل 516 پیکسل در هر اینچ  دارد و از هر طرف تا لبه‌ها کشیده شده است.

تکنولوژی بی‌نظیری که در این صفحه نمایش بکار گرفته شده است HDR 10+ می‌باشد که برای ارائه تصاویری فوق‌العاده زنده و با کیفیت مورد استفاده قرار گرفته است. پردازنده مورد استفاده در این مدل Kryo 485 هشت هسته‌ای با تراشه Snapdragon 855 می‌باشد که به همراه حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت در کنار رم 8 و یا 12 گیگابایتی، عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. این مدل همچنین با حافظه داخلی به ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایتی نیز ارائه شده است. در ساخت بدنه این مدل از آلومینیوم در چارچوب و شیشه گوریلا نسخه 5 در قاب پشتی و روی صفحه استفاده شده است. دوربین بسیار پیشرفته و مجهز 7 Pro که متشکل از 3 لنز 48 مگاپیکسلی “واید”، 8 مگا پیکسلی “تِلِه فوتو” و 16 مگاپیکسلی “اولترا واید” است از تکنولوژی فوکوس لیزری، فوکوس اُپتیکال و همچنین لرزشگیر اُپتیکال بهره می‌برد و توانایی فیلمبرداری با وضوح 2160P (4K) را دارا می‌باشد. قسمت بی‌نهایت جالب و مبتکرانه این مدل، دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی می‌باشد که در حالت عادی مخفی بوده و در صورت نیاز با استفاده از موتور کوچکی که برای آن طراحی شده، از لبه بالایی گوشی بیرون آمده و تصاویر را ثبت می‌کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن این دوربین در مواقعی که گوشی به زمین می‌افتد، سنسوری طراحی شده که قبل از برخورد به زمین به سرعت دوربین را به داخل می‌کشد.

 وان پلاس این نوآوری را به دلیل تمام صفحه بودن نمایشگر و بهره بردن از کل فضای جلویی گوشی برای داشتن تصویری کامل و بزرگ بکار برده است. سیستم عامل کنترل کننده این مدل Oxygen نسخه 9.5.8 می‌باشد که بر پایه اندروید 9 طراحی و آماده شده است.

توان مورد نیاز 7 Pro را یک باتری لیتیوم-پلیمر داخلی با ظرفیت 4000 میلی آمپر تامین می‌کند. از تکنولوژی‌های استفاده شده در این مدل می‌توان به NFC، حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش و شارژ فوق العاده سریع باتری (در20 دقیقه از 0 به 100 درصد می‌رسد) اشاره کرد.

امیدواریم که معرفی این پرچمداران باعث آشنایی و همچنین آگاهی شما در جهت انتخاب، بهتر شده باشد و به همین طریق پرچمدار و دریادار حقیقی کشتی نجات یعنی عیسی مسیح را نیز شناخته و در انتخاب‌های زندگی خود با او همسفر شوید.

در آرامش و سلامتی خداوند باشید.

اِرمیا روحبخش

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مجله فرهنگ و هنر شماره 72
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست