اموزش اپلیکشین کتاب مقدس برای کودکان

سلامی دوباره به علاقه‌مندان بخش تکنولوژی

در این شماره به معرفی و آموزش اپلیکیشن بسیار مفید و جذاب «کتاب مقدس برای کودکان (Bible for kids) خواهیم پرداخت.
این برنامه هم به مانند اپلیکیشن کتاب مقدس محصول «یو ورژن» می‌باشد که برای آشنایی کودکان با کتاب مقدس و داستان‌های آن، به صورت انیمیشن و نقاشی‌های بسیار زیبا و جذاب (قابل لمس و حرکت) طراحی شده است. نکته بسیار مهم و قابل توجه این اپلیکیشن داشتن زبان فارسی در تمام قسمت‌ها و حتی گویش داستان‌ها به این زبان می‌باشد.
بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل و یا تبلت، وارد محیط برنامه می‌شویم. در ابتدا زبان برنامه انگلیسی می‌باشد. برای تغییر زبان برنامه روی شکلک «چرخ دنده» (قرمز رنگ در تصویر 1) کلیک کرده تا وارد تنظیمات برنامه شوید.

تصویر 1

در اینجا گزینه «Language» (سبز رنگ در تصویر 2) را انتخاب کرده و در لیست باز شده زبان فارسی را پیدا و انتخاب کنید (زرد رنگ در تصویر 3).

تصویر 2 و 3

بعد از انتخاب زبان فارسی با پیغامی مواجه خواهید شد که در اینجا برای ادامه، گزینه «Update» (آبی رنگ در تصویر 4) را انتخاب کرده تا به صفحه اصلی برنامه بازگردید.

تصویر 4

در این قسمت بر روی شکلک «لیست» در بالای صفحه (زرد رنگ در تصویر 1) بزنید تا وارد لیست داستان‌های کتاب مقدس شوید. در این قسمت و فقط برای دانلود داستان‌ها، نیاز به اتصال اینترنت داریم. برای استفاده راحت‌تر بهتر است تمامی داستان‌ها را در همین ابتدا دانلود کرده تا برای استفاده‌های بعدی نیازی به اینترنت و یا دانلود مجدد داستان‌ها نداشته باشیم.
برای شروع دانلود هر داستان لازم است که بر روی علامت «فلش رو به پایین» کنار هر داستان زده و منتظر اتمام دانلود باشیم (سبز رنگ در تصویر 5).

تصویر 5

پس از اتمام دانلود هر داستان، علامت «فلش رو به پایین» از کنار داستان حذف شده و شکلک داستان پُر رنگ می‌شود. پس از دانلود تمام داستان‌ها با استفاده از علامت «ضربدر» به صفحه اصلی برنامه بروید و از سمت راست از اولین داستان (پیدایش) شروع کرده و یا بر حسب علاقه از داستان‌های دیگر، با لمس کردن شکلک هر داستان از تماشای آن لذت ببرید. در زیر هر داستان سه ستاره کوچک و در پایین صفحه یک ستاره بزرگتر وجود دارد. پر شدن ستاره‌ها نشان دهنده اتمام آن داستان و پاسخ دادن به سوال انتهایی داستان و تکمیل شدن جایزه مربوط به آن مرحله بر اساس علاقه به مطالعه کتاب مقدس می‌باشد. به عنوان مثال پس از دانلود 7 داستان مختلف جایزه (لقب) کتاب‌دار را دریافت خواهید کرد (این قسمت از برنامه بیشتر جنبه تشویق کودکان برای علاقه‌مند شدن به مطالعه کتاب مقدس و داستان‌ها را دارد) برای اطلاع از جوایز و مراحل طی شده، با انتخاب علامت ستاره بزرگ پایین صفحه به قسمت جایزه‌ها خواهید رفت.
در قسمت بالایی شکلک هر داستان علامتی قرار دارد که نشان دهنده بازی و یا تمرینی است که پس از تماشای کامل آن داستان در انتها خواهید داشت (زرد رنگ‌ها در تصویر 6)، مثل پازل، رنگ‌آمیزی، جور کردن تصاویر مشابه و به ترتیب چیدن تصاویر هر داستان.

تصویر 6

همچنین در انتهای هر داستان سوالی درباره همان داستان از شما پرسیده خواهد شد.

تصویر 7

بعد از ورود به هر داستان با تصویری مانند تصویر 8 مواجه خواهید شد. دو علامت «چپ و راست» در دو گوشه بالایی صفحه برای رفتن به صفحه بعدی و قبلی می‌باشد.
برای استفاده از حالت انیمیشن لمسی می‌توانید روی علامت «کتاب» در پایین صفحه زده (آبی رنگ در تصویر 8) تا متن داستان از صفحه حذف شده و کودکان بتوانند شخصیت‌ها و اجزای داستان را با لمس کردن به حرکت درآورند. برای نمایش و عدم نمایش تنظیمات صوتی علامت «سه خط روی هم (لیست)» را لمس کنید (سبز رنگ در تصویر 8) و برای قطع کردن موزیک پس زمینه و یا صدای گوینده علامت‌های «نت موسیقی» و «بلندگو» (زرد رنگ در تصویر 8) و برای بازگشت به صفحه اصلی برنامه علامت «خانه» (سفید رنگ در تصویر 8) را انتخاب کنید.

تصویر 8

امیدواریم که با استفاده از این اپلیکیشن بسیار جذاب و کارآمد کودکان ما هر چه بیشتر مشتاق مطالعه کتاب مقدس و برکت گرفتن از کلام خداوند شوند.
سالی پر از برکت، سلامت و فیض خداوند را برای شما عزیزان می‌طلبیم.

لینک‌ها و بارکد دانلود:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bible.kids
https://dl.apk4fun.com/go.php?id=com.bible.kids&d=2624&i=10&p=16704&s=1&l=https%3A%2F%2Ff.apk4fun.com%2Fget.php%3Fp%3D16704%26i%3Dcom.bible.kids%26v%3D2.13

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

دلنوشته
آندریاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست