اپلیکیشن کتاب مقدس

تکنولوژی

با سلامی دوباره به شما مشتاقان بخش تکنولوژی

در این شماره به آموزش دو امکان “اکتشاف (Explore)” و همچنین “مرتبط (Related)” در اپلیکیشن کتاب مقدس خواهیم پرداخت (نکته: برای استفاده از هر دوی این امکانات نیاز به اتصال اینترنت داریم). برای جستجوی کلمه و یا موضوع خاصی در تمام کتاب مقدس (عهد قدیم و جدید) می‌توانید شکلک ذره بین با عنوان “اکتشاف” در پایین صفحه را لمس کرده (قرمز رنگ در تصویر 1) و به قسمت جستجو وارد شوید.

در بالای صفحه قسمت جستجو را مشاهده می‌کنید (زرد رنگ در تصویر 1) که می‌توانید کلمه و یا نام مورد نظر خود برای جستجو را وارده کرده و آن را در تمام کتاب مقدس جستجو کنید. به عنوان مثال ما در اینجا کلمه “فرزند” را جستجو کرده‌ایم. مطابق تصویر شماره 2، تمام آیات به همراه نام کتاب و شماره باب برای شما به صورت لیست نمایش داده خواهد شد.

در صورتی‌که آیه مورد نظر را پیدا نکردید می‌توانید با انتخاب گزینه “بیشتر” موارد جستجو شده بیشتری را مشاهده کنید (آبی رنگ در تصویر 2).

با انتخاب هر آیه در این لیست می‌توانید به متن کامل آن آیه و باب دسترسی پیدا کنید. در صورتیکه جستجوی شما بی‌نتیجه باشد می‌توانید با تغییر دادن گزینه‌های بالای صفحه جستجوی دقیق‌تری داشته باشید (قرمز رنگ در تصویر 2).

به عنوان مثال می‌توانید با تغییر گزینه اول “نسخه” در ترجمه‌های دیگر نیز کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید (سبز رنگ در تصویر 2). گزینه بعدی “ترتیب” می‌باشد که آیه‌های مرتبط با کلمه مورد نظر برای جستجو و یا آیه‌های مرسوم را نمایش خواهد داد (زرد رنگ در تصویر 3).

به عنوان مثال وقتی کلمه “سلام” را جستجو کنید و اگر گزینه ترتیب بر روی ارتباط باشد دقیقاً آیه‌هایی که فعل سلام رساندن را شامل می‌شود به شما نمایش خواهد داد. گزینه بعدی “کتاب” می‌باشد (آبی رنگ در تصویر 3) که با انتخاب این گزینه می‌توانید کلمه مورد نظر را فقط در کتاب انتخاب شده جستجو کنید.

قسمت آخر “بخش” می‌باشد که با انتخاب این گزینه از بین عهد قدیم و عهد جدید می‌توانید یکی و یا هر دوی آن‌ها را برای جستجو انتخاب کنید (قرمز رنگ در تصویر 3).

امکان بسیار جالب و کارآمد قسمت جستجو، انتخاب یکی از موضوعات پیشنهادی در بالای صفحه (سبز رنگ در تصویر 1) می‌باشد. این موضوع‌ها شامل: عشق، محبت، امید، ترس، ایمان، فرزندان و موضوعات متنوع و جالب دیگری می‌باشد. با انتخاب هر کدام از این موضوع‌ها تمامی آیات مربوط به آن موضوع را برای شما در کمتر از یک ثانیه به صورت لیست نمایش خواهد داد (دقیقاً مانند لیست انتهایی موضوعات در کتاب مقدس نسخه چاپی). امکان جالب‌تر این بخش، جستجوی آیات مربوط به احساس شما می‌باشد. در زیر قسمت جستجوی موضوعی، چهار شکلک ایموجی (Emoji) با عنوان “چه حسی داری؟” مشاهده می‌کنید (آبی رنگ در تصویر 1) که با انتخاب هر کدام، دسته بندی‌های مختلفی از زیر مجموعه‌های آن احساس برای شما به صورت لیست نمایش خواهد داد. پس از انتخاب یکی از این احساسات، تمامی آیات مربوط به آن احساس را به صورت لیست مشاهده خواهید کرد.

امکان بعدی در قسمت اکتشاف، “داستان‌های کتاب مقدس” می‌باشد (صورتی رنگ در تصویر 1) که با وارد شدن به این قسمت لیستی از داستان‌های کتاب مقدس (آفرینش جهان، سقوط، نوح و طوفان، سامسون، داوود و جولیات، دانیال، تولد عیسی و…) را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب هر کدام لیستی از باب‌هایی که آن داستان در آن‌ها می‌باشد برای شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید آن را انتخاب کرده و وارد باب مربوطه بشوید.

امکان بعدی که در این شماره به توضیح آن خواهیم پرداخت، امکان “مرتبط” می‌باشد. این قابلیت جالب این امکان را به شما می‌دهد که در یک لحظه تمام نظرات، برکات دریافت شده و گفته‌های کاربران مختلف این اپلیکیشن در مورد آن آیه منتخب را مشاهده کنید. کاربرانی از سراسر دنیا و به زبان‌های مختلف که می‌توانید با هر کدام یک از این عزیزان ارتباط برقرار کرده، به لیست دوستان خود اضافه کنید و در مورد کلام خدا با هم گفتگو کرده و برکت بگیرید. به همین منظور هنگام انتخاب یک یا چند آیه، از گزینه‌های نمایش داده شده در پایین صفحه گزینه “مرتبط” را انتخاب کرده (قرمز رنگ در تصویر 4) تا به قسمت بعدی وارد بشوید.

در این قسمت بخش “یادداشت‌های مرتبط (Related Notes)” را انتخاب کرده تا لیستی از نظرات و برکات خوانندگان این آیه و یا آیات را مشاهده کنید (سبز رنگ در تصویر 5).

برای مشاهده متن کامل نظر آن شخص می‌توانید بر روی متن لمس کرده و آن را مشاهده کنید. برای مشاهده پروفایل کاربر مورد نظر، مشاهده سایر نظرات و همچنین اضافه کردن به لیست دوستان خود می‌توانید بر روی تصویر کاربر لمس کرده تا وارد پروفایل آن شخص بشوید. در صورتی‌که می‌خواهید آیه مورد نظر را به ترجمه (زبان) آن شخص مطالعه، کپی و یا مقایسه کنید می‌توانید با انتخاب علامت “سه نقطه روی هم” از این گزینه‌ها نیز استفاده کنید (قرمز رنگ در تصویر 5).

امیدواریم که آموزش این امکان بسیار جالب اپلیکشن کتاب مقدس نیز شما را در به اشتراک گذاشتن و همچنین بهره بردن از برکات سایر عزیزان تشویق و ترغیب نماید.

تا شماره بعدی مجله و آموزشی دیگر، شما را به دستان اَمن و پر مهر پدر آسمانی می‌سپاریم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خبر
کلم پلوی شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست