جشن در خانه لاوی

درودی دوباره به خانواده الهی اسمیرنا؛ سلامتی و برکت خداوند با تک به تک شما عزیزان. در این شماره مجله با هم نگاهی به یکی از موزه‌های ایتالیا می‌اندازیم.
گالری هنر آکادمی فلورانس واقع در ونیز، شمال ایتالیا می‌باشد. این شهر بعنوان خانه مجسمه‌های دیوید میکل آنژ شناخته می‌شود. این گالری دارای بزرگترین مجموعه هنری در ونیز و یکی از مهمترین گالری‌های هنری جهان است که در قرن 18 تاسیس شد. از زمان تاسیس این مجموعه به لطف کمک‌های مالی در حال حاضر بیش از 800 نقاشی ساخته شده است. این مجموعه شامل آثار هنری هنرمندان مشهور ایتالیایی‌ای چون «وروئونز کانالتو تینتورتو، تیتیان و…» می‌باشد. در این موزه جایی است که «مرد ویترو ویان» در آن قرار دارد که نقاشی معروف «جوهر» ساخته‌ایست توسط «لئوناردو داوینچی» که در اواخر دهه 1400 خلق شده است. به دلیل ارزش غیر قابل توصیف‌اش این اثر فقط در مواردی خاص و نادر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این گالری در ابتدا یک مرکز آموزشی برای دانش آموزان آکادمی هنرهای زیبا بود که توسط «گرند دوک پیتر لئوپولد» ساخته شد و کم کم گسترده شد. با هم نگاهی به چند تابلو در این موزه می‌اندازیم…

جشن در خانه لاوی
این تابلو اثر «پائولو وروئونز» نقاش ایتالیایی ‌است، که در سال 1573 با رنگ روغن روی بوم در ابعاد 555 در1280 سانتیمتر بر اساس انجیل مرقس باب 2 به تصویر کشیده شده است. ورژن اصلی این تابلو به اسم شام آخر شناخته شده، که بجای سگی که در تصویر می‌بینیم مریم مجدلیه و سربازان آلمانی کشیده شده بود، اما بعد از شکایتی که از ارتش می‌شود این تابلو تغییر می‌کند. در این تابلو مردم به سمت عیسی می‌آیند و نور اصلی بر روی عیسی متمرکز است. این نقاشی برجسته فقط یک احساسات روحانی را نمایان نکرده، بلکه تاکید بر عظمت و شکوه ونیز دارد که ابهت ایتالیا را نشان می‌دهد. نقاش با کشیدن ستون‌ها و فرشتگان سعی بر نشان دادن شکوهمندی این قصر دارد که گویی برای پادشاه می‌باشد و در این مکان جا برای همه وجود دارد. سگ در این تصویر نشانه غیر یهودیت است، عده‌ای باجگیر و خطاکار با عیسی سر این میز هستند که نشان از این است عیسی آمده تا گناهکاران را به این پادشاهی دعوت کند. در قصر و ملکوتِ پادشاه، تمام نژادها و ملیت‌ها می‌توانند زندگی کنند.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

ضیافت در خانه سیمون
اگر می‌خواهید بر روی آب قدم بزنید، باید از قایق خارج شوید ( قسمت اول )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست