شهر مونیخ موزه هنری آلته پیناکوتک

هنر در شهر

درود بر عزیزان هنر دوست اسمیرنا. آمین که پر از نشاط، قوت و شادی خداوند در جاده او رهنورد باشید.
اینبار در صفحه “هنر در شهر” راهی کشور آلمان خواهیم شد و در شهر مونیخ به موزه هنری “آلته پیناکوتک” سری خواهیم زد تا از هنر و نقاشی‌های کتاب مقدسی این جایگاه و خانه هنر دیداری کنیم.
این موزه زیبا به آثاری از قرن چهارم تا هجدهم مجهز شده است. موزه‌ای که به دو بخش مدرن و کلاسیک تقسیم شده است. این موزه در سال 1836 در کونستال مونیخ در کشور آلمان ساخته شد.
برخی از آثاری که در این موزه می‌توان به نظاره نشست به شرح زیر می‌باشد:

«تاجگزاری با خار» در سال 1573 بوسیله رنگِ روغن و توسط تیتیان نقش بست. این اثر بر مضمون انجیل لوقا باب پانزدهم اشاره دارد. اثری که در آن مردمان و سربازان در حال گذاشتن تاج خار بر سر عیسی مسیح هستند. ابزاری که آنها برای قرار دادن خار استفاده می‌کنند چوب‌های عصا شکلی است که به منظور صدمه ندیدن دستانشان از خارها نماد دارد. همانطور که عیسی این بره خداوند، گناهان ما را بر خود گرفت و بر روی صلیب جان خود را فدیه کرد تا امروز ما از نیش این مرگ رهایی یابیم و مزد گناه‌مان موت و دوری از خداوند نباشد بلکه حیات جاودان در مسیح.

«پایین کشیدن از صلیب»: رمبراند نقاش برجسته‌ای که بارها به آثار او پرداخته‌ایم اینبار اثری از خود در سال 1632 میلادی بر اساس انجیل یوحنا باب نوزدهم بیادگار گذاشته، که در دل این موزه قدیمی جایگاه دارد.

«پرستش چوپانان»: در سال 1646 میلادی بوسیله رامبراند اثری دیگر بر مبنای انجیل لوقا باب دوم به بوم نشست. در این اثر چوپانان که با هدایت و نشانه‌های فرشته به دیدارِ نوزادِ در آخور بدنیا آمده، نشسته‌اند و او را پرستش می‌کنند. مرکز نور بر نوزاد قرار دارد که بر آخور تاریک و سیاه و کثیف نمادی از آمدن نور به این جهان است.

«فرشته و ابراهیم»: اثری در سال 1636 بوسیله رامبراند که بر اساس کتاب پیدایش باب بیست و دوم بجا مانده است. ابراهیم که به فرمان خداوند برای قربانی کردن اسحاق بر روی کوه خداوند قدم می‌گذارد تا فرزندش را تقدیم کند بوسیله فرشته نگه داشته می‌شود و خداوند بره قربانی را برای او مهیا می‌کند. چنانچه عیسی مسیح این بره مهیا شده خداوند برای گناهان ما بر روی صلیب رفت و امروز قربانی همیشگی ما خواهد بود.

«صعود عیسی»: تابلویی دیگر از رامبراند که بر اساس صعود عیسی از میان شاگردان در کتاب اعمال رسولان باب اول نقش بسته است.

«قیام عیسی از مردگان»: رامبراند اثر کم نظیر دیگری در این موزه بیادگار دارد که در سال 1635 میلادی بر مبنای انجیل متی باب بیست و هشتم نقش بسته است.

«تمسخر کردن عیسی»: اثری بیادگار از متیاس گرونولد که در سال 1502 برگرفته از انجیل لوقا باب بیست و دوم نقش بست و در این موزه هنری قرار دارد.

«بیرون آمدن یونس از دهان ماهی»: جان بروگل در سال 1598 اثری بر مبنای کتاب یونس باب دوم بجا گذاشته است.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بازی تاج و تخت
ایمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست