سبزی پلو ماهی

با درود به همه فارسی زبانان جهان و به امید اینکه سالی پر از برکت و نیکوئی خداوند را شروع کرده باشید.

نوروز ۹۸ را به شما تبریک عرض می­کنم و می­طلبم در سال جدید با نو شدن ذهن و افکار، طراوتی نو و عشق و وجدی جدید، برای سهم­مان در پیشبرد  ملکوت خداوند، شاگردانی لایق برای عیسی مسیح باشیم و نور و نمکی برای جهان.

همانطور که پیشتر هم در صفحات مجله مطالعه کرده و بر هدف اصلی این مجله که آشتی فرزندان خدا با کلام است آشنا هستید گفتنی­ست خیلی از ما شاید سال‌ها ایماندار هستیم و کلام خدا را بارها خوانده باشیم ولی سوال اینجاست، آیا امروز در محل کار، زندگی، خیابان و جای جای دیگر این کره خاکی در برابر افکار دنیایی و ناسازگاری­های جهان، کتاب مقدسی رفتار می­کنیم؟ امروز می­خواهیم شما را به یک چالش در صفحه آشپزی دعوت کنیم.

دستور پخت سبزی پلو ماهی را ارائه داده‌ایم و از شما دنبال‌کنندگان اسمیرنا می‌خواهیم در مشارکت با اعضای خانواده و یا دوستان که با هم زندگی می­کنید این غذای سنتی عید نوروز را آماده کنید. هر کسی سهمی در طبخ این غذا داشته باشد و در آخر عملکرد خودتان را بررسی کرده و با کتاب مقدس مقایسه کنید و ببینید تا چه اندازه در پخت این کیک رهبری، از خود گذشتگی، تواضع، همبستگی، مشارکت، پوشش ضعف دیگران و برجسته کردن نقاط قوت یکدیگر و… را رعایت کرده­اید؛ آنجا متوجه خواهیم شد که چقدر کلام خداوند در زندگی روزمره ما جاری است و تا چه اندازه سکان زندگی­هایمان را به خداوند سپرده­ایم.

مواد لازم برای طبخ شوید پلو:

* پیاز: ۳ عدد

* شوید: ۶ الی۷ دسته

* اسفناج: ۱ دسته

* برنج: ۳ پیمانه

* ادویه: نمک، زردچوبه و زعفران به مقدار کافی

* آب برای آبکش برنج: به مقدار کافی

مواد لازم برای پخت ماهی:

* ماهی: ۴ عدد در حدود ۳۷۰ گرم

* لیمو: ۲ عدد

* ادویه: نمک، فلفل، زنجبیل به مقدار لازم

* روغن زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه:

* ابتدا آب را جوشانده و برنج را پس از شستشو در آن قرار می‌دهیم و مقداری کافی نمک در آن می‌ریزیم و در زمان مناسب آبکش کرده و کنار می‌گذاریم.

* پیازها را خرد کرده (می‌توانید نگینی یا خلال خرد کنید) و با زردچوبه و نمک در تابه‌ای نسبتاً بزرگ تفت می‌دهیم.

* بعد از تفت کامل، ابتدا شوید و پس از آن اسفناج را که قبلاً کاملاً خرد کرده‌ایم با فاصله زمانی چند دقیقه به پیاز اضافه کرده و کاملاً تفت می‌دهیم.

* سپس درب تابه را گذاشته تا کمی آب بیاندازد.

* در قابلمه‌ای مناسب روغن و کمی پودر زعفران ریخته و یک الی دو عدد نان لواش را درون قابلمه و در کف برای ته‌دیگ قرار می‌دهیم.

* سپس لایه به لایه برنج و سبزی تفت شده را در قابلمه روی قرار می‌دهیم. (دقت داشته باشید شاید سبزی بنظر شما در این دستور کمی زیاد باشد ولی هر چقدر سبزی بیشتر باشد طعم غذا و برنج را مطبوع و بهتر خواهد کرد.)

* سپس درب قابلمه را گذاشته و شعله را برای دقایقی زیاد کرده تا درون قابلمه بخار جمع شود، سپس شعله را کم کرده و به مدت حدود ۳۰ دقیقه برنج را دم می‌گذاریم.

* حال در این زمان به سراغ ماهی‌ها رفته بعد از شستشو و گرفتن پولک‌ها از دم تا زیر باله‌های جلو را از شکم با چاقو باز می‌کنیم.

* درون ماهی را کاملاً شسته و تمامی ماهی را به روغن زیتون و نمک فلفل سیاه و زنجبیل رنده شده تازه آغشته می‌کنیم.

* حدود ۲۰ دقیقه برای ماهی کافیست که در مواد بماند چون گوشت ماهی لطیف است و سریع مواد را به خود جذب می‌کند.

* تابه‌ای مناسب روی شعله قرار داده و بعد از داغ شدن تک‌تکِ ماهی‌ها را در آن قرار داده و سرخ می‌کنیم. (به یاد داشته باشید برای این وزن ماهی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پخت کافی است.)

* حال برنج را در ظرف برنج و ماهی‌ها را در یک دیس و یا سینی مناسب، با انواع سبزی و لیمو تزئین کرده و در سفره قرار می‌دهیم.

سالی خوب و پر از برکت برای همه شما آرزومندیم…

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

خبر
Bible

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست