هنر در شهر

شالوم خداوند یعنی صلح و سلامتی او بر شما عزیزان و همراهان هنر. خوشحالیم که بار دیگر مهیا شد و خداوند این فرصت را داد تا شما عزیزان را خدمت کنیم و با هم گذری در شهرها و موزه‌ها داشته باشیم و بیاموزیم که چطور کارهای خداوند را در این بدن فانی ببینیم. نظم و وقت‌های او را که هر چه بیشتر به اطراف‌مان با نگاه او چشم می‌اندازیم نیکویی و اراده بی‌نظیر او را خواهیم یافت.

امروز در “هنر در شهر” گذری به یکی از موزه‌ها و مرکز نگهداری آثار ارزشمند در شهر واشنگتن خواهیم کرد.

National Gallery of Art

گالری و نگارخانه ملی هنر در آمریکا شهر واشنگتن دی سی: این گالری در سال 1937 تاسیس شد، اما جدا از ساختمان بی‌نظیر این گالری آثار و محتویات درونی آن، این گالری را به یکی از مشهورترین و پر مخاطب‌ترین موزه و گالری‌های جهان مبدل نمود.

آثار تاریخی که در این موزه می‌شود دید بسیار غنی است. رامبراند اثر “یوسف و همسر فوطیفار” را در این گالری بر دیوار دارد. اثری که بر مبنای کتاب پیدایش در سال 1655 بوسیله رنگ و روغن کشیده شد. اثری کم نظیر از نظر ترکیب نور و سایه‌ها و رنگ بندی. تاریک و روشنی‌های بسیار حساب شده و متمرکز بر موضوع.

“ختنه” اثری دیگر از رامبراند است که در این موزه جای دارد. اثری بر اساس انجیل لوقا باب دوم که هر فرزند یهود باید در روز هشتم ختنه شود و این نشانه عهد خداوند با فرزندان ابراهیم بود. تمام دستورات و احکام خداوند بر عیسی به عنوان فرزند انجام شد و او مریم مادر عیسی طبق آنچه خداوند در کلامش فرموده بود فرزند را بزرگ می‌کرد.

اثری دیگر از پیتر پاول روبنز در سال 1625 نقش بست که در این گالری برای تماشای علاقه‌مندان جای گرفته است. اثری ظریف بر اساس کتاب پیدایش باب 14 آیه هجده بنام “ملاقات ابراهیم و ملیکصدیق”.

پس از پیروزی ابراهیم که در این زمان هنوز ابرام نامیده می‌شد، ملکیصدیق، پادشاه سالیم که نمادی از عیسی مسیح است برای ابراهیم نان و شراب می‌آورد. این اولین نشانه از کاهن خداوند بود و نمادی از چگونگی برکت دادن کاهن برای انسان‌هایی که به سمت خداوند بازگشت می‌کنند. بدن عیسی مسیح که برای کفاره گناهان فدیه شد تا بتوانیم امروز وارد قدس‌ها و حضور خداوند قدوس شویم و عهدی تازه که این راه را برای ما مهیا ساخته است.

“ملاقات داوود و ابیجایل” اثری دیگر از پیتر پاول هست که در این گالری جای دارد. مبنای آن کتاب اول سموئیل باب 25 آیه 24 می‌باشد که ابیجایل همسر نابال برای طلب بخشش و فیض به لشکر داوود نزدیک می‌شود و در برابر او زانو زده و شفاعت همسرش را نزد داوود می‌برد.

“دانیال در چاه شیران” اثری دیگر از پیتر پاول در این گالری. در کتاب دانیال باب 6 مکتوب است که دانیال را در چاه شیران می‌اندازند اما خداوند فرشته خود را بر او مکشوف می‌کند و دهان شیران در برابر دانیال بسته می‌شود و او به سلامت از چاه شیران بدر می‌آید و مقام درباری خود را باز می‌یابد. نمادی از اعتماد و اطمینان به خداوند و پرستش او و درک و فهم اینکه اولین و ارجع‌ترین نیاز ما زندگی با اوست و کلام او در این مسیر برای ما چراغ راه خواهد بود. پس آن را بدانیم و بخوانیم و عمل کنیم.

در پایان با به تصویر کشیدن برخی دیگر از آثار این گالری بسنده می‌کنیم.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

داستان اسباب بازی 4
امروز گامی را بردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست