آش سبزی شیرازی

در کلام خدا در کتاب دوم پادشاهان باب ۴ آیه ۴۰ آمده است: «الیشع» به خادم خود گفت تا آش مهیا کند و وقتی گیاهی شبیه به مو پیدا کرده و با آن آش را مهیا کردند، فهمیدند آن آش زهرآلود و سمی شده و آن گیاه شبیه مو گیاه سالمی نبوده و در ادامه با ایمان با ریختن آرد در آن، آش تبدیل به یک غذای سالم شد. آمین در زندگی‌هایمان هیچ‌وقت فریب تاک‌های غیر حقیقی را نخوریم و همیشه در سلامتی و شالوم خداوند غذاهای روحانی و جسمانی خود را تهیه کنیم و با آرد خداوند آن را به قوامی که خداوند را خشنود می‌سازد برسانیم و در تازگی و سلامتی خداوند حرکت کنیم.
با تبریک سال نو میلادی دستور پخت آشی بسیار خوشمزه که یکی از غذاهای عزیزان شیرازیمان است را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. آمین که در این فصل سرد در کنار سفره شما، گرمای خاصی نیز در وجودتان و رابطه‌هایتان در نام خداوندمان عیسی مسیح ایجاد کند.

آش سبزی شیرازی

مواد لازم:
* برنج ۳۰۰ گرم
* نخود ۵۰ گرم
* لوبیا سفید ۵۰ گرم
* عدس ۵۰ گرم
* پیاز ۵۰۰ گرم
* گوشت ۵۰۰ گرم (درصد چربی گوشت بسته به ذائقه شخصی شما دارد)
* سبزی معطر (ترخون و تره) به میزان لازم
* نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز ادویه‌جات این آش خوشمزه می‌باشد.

طرز تهیه:
* برنج را دو ساعت قبل از پخت با نمک فراوان خیس می‌کنیم و پس از گذشت این زمان آب آن را خالی کرده و مجدد با آب تازه پر می‌کنیم و در قابلمه‌ای نسبتاً بزرگ آن را در آب به شکل کته می‌پزیم تا برنج کاملاً پخته و له شود. برای زیبا و خوشرنگ شدن رنگ برنج از زردچوبه در هنگام پخت استفاده می‌کنیم.
* در قابلمه‌ای جداگانه حبوباتی را که از شب قبل خیسانده‌ایم به همراه سبزی‌ها و مخلوط نمک و فلفل قرمز و زرد چوبه می‌پزیم.
* گوشت را به همراه پیاز، نمک و فلفل به صورت آب‌پز جداگانه می‌پزیم. وقتی گوشت کامل پخت با گوشت‌کوب کامل آن را می‌کوبیم تا له شود، سپس آن را به همراه آبِ گوشت به برنج اضافه می‌کنیم.
* حبوبات پخته شده را نیز همچنان با گوشت‌کوب به طوری که نیمی از آن‌ها له و نیمی از آنها سالم بماند به گوشت و برنج اضافه می‌کنیم.
* حال وقتی تمام مواد با هم مخلوط شدند زیر شعله را کم می‌کنیم، نمک و فلفل نهایی را تنظیم کرده و اجازه می‌دهیم خوب قوام بیاید.
* می‌توانید برای تزیین آش از پیاز داغ استفاده کنید.
توجه داشته باشید این آش بسیار قوام‌دار است و با آش‌های دیگر متفاوت می‌باشد، انتظار ظاهر آشی شل و آبکی نداشته باشید.
در دستان مسیح باشید.
نوش جان

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

متیاس
خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست