مشکی نو ذهنی نو

درودی بیکران بر اسمیرنایی‌های عزیز و به تشنگان عدالت و معرفت خداوند. سال نو را بر شما خوبان شادباش می‌گوییم و باشد که سالی پر از تازگی و حیات دوباره در زندگی و خدمتتان و شاگردی خداوند در پی داشته باشید و محبت بی‌مانند او هر روزه بر شما تازگی و شادابی و قدرت را جاری سازد.

در این شروع سال بر آن شدیم تا یادآوری در عهد و پیمان خود در مسیح را با هم به اشتراک بگذاریم.

در انجیل متی باب 22 خداوند حکم تازه به ما را عنوان می‌کند، که همسایه‌ات را دوست بدار و محبت نما. این مهم را حکمی تازه می‌خواند چرا که از اهمیت بسیاری در جامه عمل پوشیدن به رفتار مسیحایی برخوردار است. یکدیگر را محبت کنید…؛  این استاندارد زندگی یک ایماندار و فرزند خداوند است. چرا که در انجیل یوحنا عنوان می‌شود که اینگونه شاگردان او هستیم، بدین شکل دنیا پی خواهد برد که مسیح کیست، و دنیا خواهد گفت که اینان شاگردان مسیح هستند و مسیح را خواهند دید و به طرف این نور جهان خواهند برگشت.

این حکمی است که هر بار آن را بیاد آوریم می‌توانیم خود را بیازماییم که در مسیح بالغ شده­ایم و رو به رشد حرکت می‌کنیم و یا خیر؟ شاید کلام را می‌خوانیم و به کلیسا می‌رویم و گمان می‌کنیم شاگردان مسیح هستیم، اما به صراحت بیان می‌شود که از رفتار و عملکرد ما جهان این را خواهند دانست و به آن پی خواهند برد. اما چگونه اینگونه رفتار کنیم؟؟؟

رفتار و عملکرد ما از افکار ما و شناخت ما از دنیای اطرافمان سرچشمه می‌گیرد و بسیار تحت تاثیر این شرایط متفاوت رفتار می‌کنیم. اما برای یک ایماندار به مسیح شرایط و موقعیت‌ها سرچشمه رفتار و واکنش‌ها نخواهد بود و افکار او نباید تحت تاثیر این شرایط خارج از کلام عمل کند، بلکه الگو و قدم‌های ما بر حسب شناخت خداوند و رشد در عیسی مسیح نشأت می‌گیرد. افکار ما منبعی از قدرت و واکنش‌های متفاوت است.

در رساله رومیان باب 12 عنوان می‌کند که به تازگی ذهن خود دگرگون شوید. این منبعی است که باید نو و تازه شود. منبعی که تحت تاثیر زخم‌ها و شرایط و منطق‌های این دنیا پر شده است نمی‌تواند منبع خوبی برای واکنش‌های ما باشد. پس نیاز داریم تا ذهن خود را در مسیح نو سازیم. همچنین مکتوب است که وصله نو را به جامه کهنه نمی‌دوزند چرا که وصله نو در شستشو آبرفته و کوچک می­شود و جامه کهنه را پاره‌تر خواهد ساخت و همچنین شراب نو در مشک نو می‌بایست ریخته شود، چرا که مشک کهنه بر اثر تازگی و فشار شراب نو پاره شده و هم مشک و هم شراب به هدر خواهد رفت.

پس نیاز داریم تا در ذهن خود دگرگون و تازه شویم. نیاز داریم عملکردمان بر اساس گذشته و کهنگی‌هایمان بنا نشود، بلکه در رفتار و الگوی مسیح در ذهنی نو.

اگر در مسیح ریشه داریم و اگر به این تاک حقیقی وصل هستیم و در او پیوند خورده‌ایم این ریشه ما را تغذیه خواهد کرد و در او و بوسیله او رشد خواهیم کرد و میوه و ثمرات در او خواهیم آورد، چرا که منبع ما منبعی متفاوت با عملکردی خدایی است.

آمین که در این سال تازه در مسیح نو شویم و همانگونه که گفت خلقت تازه در او را دریافت کنیم و به هدایت روح در مشکی نو، واکنش‌هایمان در او بنا و اجرا شود.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

تاثیرات مثبت و منفی اینترنت و شبکه‌های مجازی در زندگی
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست