نزدیک شوید

سلام و درودی دیگر به خوانندگان اسمیرنا،

کتاب “نزدیک شوید” به نویسندگی جان بیور، دعوتی­ست از جانب خداوند که هر یک از ما را فرا می­خواند. شما چطور فکر می­کنید؟ آیا صدای خداوند را شنیده­اید که در کلامش می­گوید: “به او نزدیک شوید که او به شما نزدیک خواهد شد.

در مجله شماره پیشین (52) خلاصه­ای از کتاب نزدیک شوید را با شما عزیزان در میان گذاشتیم، که در فصل­های ابتدایی آن در مورد صمیمیت با خدا و دعوت او از ما، اشتیاق خداوند برای ما، دوستان خدا و اینکه برای رسیدن به خدا راهی جز تقدس و ترس مقدس وجود ندارد، پرستش حقیقی و رابطه با روح­القدس صحبت کردیم .

و در این شماره نیز نگاهی به ادامه چند فصل پایانی کتاب می­اندازیم.

در فصل دوازدهم این کتاب در رابطه با زبان صمیمیت یعنی دعا به زبان­ها صحبت می­کند. در کتاب مقدس می­خوانیم که ما در جنگ هستیم، اما جنگ ما با اعتقادات ارواح شریر و نیروهای تاریک است. وقتی که دعا به زبان­ها را آغاز می­کنیم، ارواح شریر نمی­فهمند که چه چیزی می­گوییم اما هدف از دعا به زبان­ها صمیمیت با خداست. خدا مشتاق صمیمیت با ما هست، و برای رابطه با ما غیرت دارد، و می­خواهد این رابطه سرشار و پر از برکت باشد و برای اینکه این مشارکت سرشار، تبدیل به واقعیت شود او راهی را مهیا کرده است، که با او در سطح خودش رابطه برقرار کنیم و آن هم دعا به زبان­هاست. روح­القدس با روح و جان ما صحبت می­کند نه با فکر ما، ما باید با روح­القدس و یا با انسان درونی خودمان وقت بگذاریم تا از خدا مکاشفات را دریافت کنیم و اجازه دهیم روح خدا در هر وضعیتی ما را محبت کند. ما موجودات روحانی هستیم و در قلمرو روح خدا هیچ مانع و مشکلی نمی­تواند وجود داشته باشد. کسانی که روحشان در خداوند بنا شده بیشتر از اتفاقات آگاهند، عیسی درباره کسانی که انسان درونی خودشان را تقویت نمی­کنند می­گوید: می­نگرند اما نمی­بینند، گوش می­کنند، اما نمی­شنوند، بسیار چیزهایی وجود دارد که خدا می­خواهد به ما آشکار سازد فقط کافی­ست انسان بیرونی خود را متوقف و با قلب­تان به کسی که همه چیز را می­داند نزدیک شوید، چه دعوتی! نگذارید از دست برود! در فصل سیزدهم این کتاب در مورد چند مساله مهم صحبت می­کند.

* اولین مورد اطمینان کامل ایمان است، چرا ما صدای خدا را نمی­شنویم؟ با جسارت به خدا نزدیک شوید با ایمانی که مسیح گناهان شما را برروی صلیب به خود گرفت و پرده هیکل برداشته شد و شما امروز با اطمینان کامل و آزادی و با خون مسیح می­توانید وارد رابطه مستقیم با خدا واحد حقیقی شوید در عبرانیان باب ۱۱ آیه ۶ چنین می­گوید هرکه به او نزدیک می­شود باید ایمان داشته باشد که او هست و جویندگان خود را پاداش می­دهد، خدا انسان نیست که دروغ بگوید او منظور و کلامش یکی­ست و وقتی شک می­کنیم پس در واقع به کمال او توهین می­کنیم.

* دومین مورد، خدا به ایمان پاسخ می­دهد، ایمان کلید دریافت همه چیز است. در مرقس باب ۷ آیه ۲۹ می­خوانیم که زنی برای شفا دختر دیو زده­اش با ایمان پای خواسته­اش ایستاد چون می­دانست که عیسی پسر خداست عیسی به ایمانی که آن زن داشت دخترش را شفا داد و نه به نیازش. ایماندارانی که می­گویند شاید خدا صدای ما را بشنود و درخواست­مان را پاسخ گوید هیچ­وقت از خدا چیزی دریافت نمی­کنند چون این روش، روش ایمان نیست.

* سومین مورد چگونه ایمان آوریم؟ بذر ایمان بوسیله شنیدن کلام خداست گاهی ممکن است با یکبار انجام شود و اما گاهی بارها و بارها باید بشنویم و در قلب ما ذخیره شود.

* چهارمین مورد چطور ایمان­مان را افزایش دهیم؟ در لوقا باب ۱۷ آیات ۶ تا ۱۰ می­خوانیم که خداوند پاسخ داد: «اگر ایمانی به کوچکی دانۀ خردل داشته باشید، می‌توانید به این درخت توت بگویید از ریشه برآمده در دریا کاشته شود، و از شما فرمان خواهد برد. «کیست از شما که چون خدمتکارش از شخم زدن یا چرانیدن گوسفندان در صحرا بازگردد، او را گوید: ”بیا، بنشین و بخور“؟ آیا نخواهد گفت: ”شام مرا آماده کن و کمر به پذیرایی‌ام بربند تا بخورم و بیاشامم، و بعد تو بخور و بیاشام“؟ آیا منّت از خدمتکار خود خواهد برد که فرمانش را به جای آورده است؟ پس شما نیز چون آنچه به شما فرمان داده شده است، به جای آوردید، بگویید: “خدمتکارانی بی‌منّت‌ایم و تنها انجام وظیفه کرده‌ایم.”

نخست این آیه به ما می­گوید، که ایمان شبیه دانه است و دانه­ها بسیار کوچک­اند ولی در خور توانایی تبدیل شدن به درختی بزرگ را دارند پس کافی نیست که تنها دانه را بکاریم، بلکه دانه باید به سرنوشت خود برسد و این رمز تبدیل دانه ایمان به درختی تنومند و پر میوه است. عیسی درباره اطاعت ما از خودش صحبت می­کند. او آقاست و ما خادمان او در مزرعه­اش هستیم اگر می­خواهیم شاهد باروری محصول دهی ایمانمان باشیم باید در تمام آنچه که او از ما خواسته است مطیع باشیم و اطاعت ناقص کافی نیست.

* پنجمین مورد میزان صمیمیت ما با خدا ارتباط مستقیمی با ایمانمان دارد.

* ششمین مورد امید است، امید الهی بشدت مهم است چون بدون امید، ایمان نمی­تواند به چیزی جامه عمل بپوشاند، کلام خدا نه تنها ایمان را در قلب ما می‌نشاند بلکه به ما امید و رویا می­بخشد.

در فصل چهاردهم این کتاب در مورد این صحبت می­کند که با دلیری نزد خدا بیایید چون او به شما دعوتی ابدی داده است در نزدیک شدن با خداوند باید بیاد داشته باشیم که ما بصورت او آفریده شدیم همانطور که ما احساسات مختلفی داریم او هم دارد، برای مثال بعضی اوقات با سرود بحضورش میاییم بعضی اوقات با قلبی شکسته، برای دعا زمان­های متفاوتی وجود دارد کلید، این است که بدانیم در آن لحظه چه چیز در قلب پدر است، در این قسمت از قلب پدر سخن می­گوید و اگر ما تمایل به ایجاد رابطه با او را داریم باید بدانیم خواسته­ها و نیازهای او چیست؟ خدا بی‌نیاز و قدرتمند و قادرمطلق است در متی باب ۲۵ آیه ۳۵ می­خوانیم که عیسی می­گوید گرسنه بودم به من خوراک دادید، تشنه بودم آب دادید، غریب بودم به من جا دادید، عریان بودم مرا پوشاندید، مریض بودم عیادتم کردید و در زندان بودم به دیدارم آمدید، پس طبق این آیه می­بینیم که نیاز ما نیاز اوست، به هر که محبت کنیم گویی به او محبت کرده­ایم. مسیح نیز چنین می­گوید آنچه برای کوچکترین برادران من کردید در واقع برای من انجام دادید وقتی که خدا به ما نزدیک می­شود خودش و راه­هایش را برای ما آشکار می­سازد و به ما چیزهای عالی و عظیمی نشان می­دهد که نمی­دانیم،  راه­های متفاوتی وجود دارد که او می­تواند هنگام نزدیک شدن به ما برای مشارکت استفاده کند. گاهی سخن گفتن او در قلب­مان را می­شنویم، یا مطابق کتاب مقدس توسط دیگر ایمانداران یا رهبران با ما ارتباط برقرار می­کند و بسیاری از راه­های دیگر…  اگر ما وقت و توانایی­مان را بدنبال کردن نقشه کلام خدا که در این کتاب یافت می­شود اختصاص دهیم مطمئناً حضور و قلب خدا را خواهیم یافت او وعده داده که اگر به او نزدیک شویم او نیز به ما نزدیک خواهد شد و وقتی به او نزدیک می­شویم پس حضور روح­القدس را درک می­کنیم و این پر نشاط­ترین تجربه زندگی حقیقتاً ما را تبدیل خواهد کرد، شاید شگفت­انگیزترین وعده کتاب مقدس این باشد که خدا مشتاق شناخت صمیمانه ماست، شما را تشویق می­کنیم که بطور کامل کتاب نزدیک شوید را مطالعه کنید چرا که این کتاب شما را دعوت می­کند که زندگی صمیمانه با خدا را تجربه کنید.

فیض خداوند ما عیسی مسیح با شما

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

پایان درس
(همه چیز از دست رفت) All is lost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست