بال‌های فرو افتاده

بال‌های فرو افتاده

اسمیرنایی‌های عزیز، شالوم خداوند بر شما باد. سال‌روز بارش روح خداوند بر یاران و شاگردان خجسته باد.

عیسی گفت که رفتن او به نفع شاگردان خواهد بود و پس از صعود او به آسمان، روح قدوس خداوند را برای یارانش خواهد فرستاد و این روح، تسلی دهنده، مددکار و یاوری حیاتی و بیاد آورنده کلام و کارهای او خواهد بود. روحی که نه روح ترس بلکه قوت و نظم روحانی خواهد بود.

بسیاری از آیات از نماد کبوتر برای روح خداوند استفاده کرده است. نمادی که نه تنها یادآوری پاکی و قدوسیت بلکه آورنده ارمغانی بی­مانند برای ماست. در مقاله­ای علمی بر روی اینترنت می­خواندم که بال­های کبوتر دارای 9 پر اصلی در هر بال است که به او قوت پرواز و مهیا شدن اوج گرفتنش در اوست. بنابراین از این موضوع برای یادآوری ثمرات روح القدس مکتوب در غلاطیان باب پنجم بهره گرفتم تا همواره بیاد داشته باشیم این 9 ثمره ارمغانی است که با روح خداوند در ما به عمل می‌رسد.

همه انسان­ها به طریقی آفریده شده­اند که برای جلال خداوند و ملکوت او ثمره آورند و برای پیروزی بر ضعف­های انسانی و جنگ روحانی هر ایماندار، روح‌القدس درون ما ساکن گردید.

هر روزه با دوری از هم شکل‌شدن با این عصر وارد جنگ‌های روحانی‌مان می‌شویم و در این جنگ‌هاست که دشمن, ثمرات و این محصولات را در ما مورد هدف قرار خواهد داد. پس در جنگ‌های روحانی مراقب ثمرات و ثمره آوردن باشیم و اجازه ندهیم تا شریر آن را بدزدد، ببلعد و ببرد.

ثمرات روح در ما در مقابل شریر و حملات او پیروز خواهند بود چرا که ثمرات، هویت تو را از درون بیان خواهد کرد و اعلان عمیق و قدرتمندی است که در دست هر ایماندار در مقابل شیطان است. پس از آنچه روح خدا به ما داده است و در ما عمل خواهد کرد استفاده کنیم.

محبت، شادی و آرامش سه ثمره نخستین در کتاب غلاطیان هستند. محبتی که با شناخت محبت و بخشش خدا نسبت به شخص در درونش، او را به محبت و بخشیدن دیگران سوق می‌دهد و نه تنها این، بلکه با تمام وجود به تشویق دیگران و حمل بارهای آنها و دعا کردن برایشان آنها را هدایت می‌کند، بطوری که دیگران را خدمت خواهد کرد. در اینجا دیگر “من” و نفس ما انکار خواهد شد و کنترل و زمام آن در دستان ما خواهد بود و این باعث لمس و چشیدن شادی واقعی و درونی حتی در مشکلات و سختی‌ها خواهد بود و این شادی حقیقی ارمغان و ثمره‌ای بنام آرامی و آرامش درونی در قلب‌هایمان خواهد بود، چنانچه در پولوس و شاگردان آن را می‌بینیم که در اوج جفا و زندان‌ها آرامش عمیقی را ملبس هستند.

شادی واقعی در نجات جان‌ها و صید کردن جان‌ها برای مسیح قدم برمی‌دارد و این شادی قدرت گرفتن و آزاد سازی این آرامش درونی را میسر خواهد کرد.

صبر، مهربانی و نیکویی سه ثمره دوم نامبرده شده در کتاب غلاطیان باب پنجم هستند. یادآوری کار عظیم خداوند برای ما و دریافت این محصول از روی فیض برای تک به تک انسان‌ها، ما را به حرکت در مسیر این ثمرات سوق خواهد داد.

صبر نمادی از کاشتن و آبیاری و رسیدگی به زمین و بذرهایمان تا ببار آید و صدها برابر نیکویی را به ارمغان آورد. در کتاب جامعه می‌خوانیم که همه چیز بدون خداوند و روح او باطل است. ما فراخوانده شده‌ایم تا مانند نور و نمک او باشیم. تاثیرگذار هستیم و طعم زندگی در این عصر را برای خود و دیگران عوض خواهیم کرد ولی همه این مهم با میوه و ثمره صبر به ثمر و بار خواهد رسید. بیاد بیاوریم صبر خداوند برای خود ما و یا حتی صبوری اطرافیانمان وقتی بیمار و یا در سختی و مشکلی بودیم. وقتی قنطار و آنچه خداوند به ما سپرده است را می‌کاریم، رسیدگی و صبر آن را به بار خواهد رسانید. در سختی‌ها و فشارها شریر این ثمرات را در کمین است تا ببلعد و بدزدد، پس به او اجازه ندهیم بلکه از خداوند بطلبیم چرا که او جویندگان را پاسخ خواهد داد. این صبوری مهربانی و در ادامه نیکویی و اراده خداوند را به ثمر خواهد رسانید. وقتی در صبر قدم بر می‌داریم طبق نقشه‌های خداوند و با شنیدن صدای او حرکت خواهیم کرد و اراده او چیزی جز نیکویی کامل و پسندیده او نخواهد بود.

وفاداری، فروتنی و خویشتنداری در دسته سوم از این ثمرات قرار دارند. اگر به روح رفتار کنیم ثمرات روح در ما پدیدار خواهند گشت. روحی که وفادار حتی در اوج بی‌وفایی‌های ما ایستاد و بدنبال فرزند گمشده حتی جان خود را فدیه نمود تا ما حیات داشته باشیم. شروع ثمرات از خداوند است و حال از ما نیز می‌خواهد آنچه را در او یافته‌ایم از ما به دیگران نیز اثر کند. وفاداری نشانه ایمان به عمل خداوند در ماست. امید به قدرت او و اطمینانی به وفاداری او. وفاداری از انتقام و تلافی خود را دور نگه می‌دارد و وفادار منتظر نجات و رهایی خداوند خواهد بود آنچنان که حتی در مزمورهای داوود و قوم خداوند می‌خوانیم. وفاداری به مسیری بنام فروتنی هدایت خواهد کرد به این معنا که تقصیر خود را بپذیریم که نسبت به خداوند گناه کرده‌ایم. در زمان‌هایی که منطق و سیستم این دنیا انتقام را عکس العمل ما می‌خواند عمل روح خدا در ما گناهکاری ما نسبت به خدای وفادار و فروتن را یادآور می‌شود. همانطورکه مکتوب است “او که هم ذات با خدا بود خود را خالی کرد و ذات غلام پذیرفته، خود را خوار ساخت و تا به مرگ صلیب مطیع گردید.”

وفادار و فروتن شخصی است که رفتار و عملکردهای انسانها جهت او را تغییر نخواهد داد، بلکه چشم خود را به صلیب دوخته و با هدایت روح در او رفتار خواهد کرد. و در ادامه خویشتنداری را ملبس خواهد بود. قدرت کنترل از درون نشانه خویشتنداری حقیقی است. ما مادام می‌خواهیم بیرون و دنیای اطرافمان را تحت کنترل خود در آوریم اما خویشتنداری از درون به بیرون خواهد دمید اگر در روح رفتار کنیم.

یادمان باشد دانه گندم باید بمیرد تا به صدها و هزاران بدل گردد. دانه با ارزش و برکت خود ما هستیم که مسیح جان خود را در راه ما داد. و حال موقع شکستن و آغاز رشد ساقه و نهال است تا برای او ثمره آوریم.

پس در این جنگ‌های روحانی مراقب آن باشیم تا بال‌هایمان فرو نیفتاده بلکه پرواز را تجربه کنیم، آمین.

مشارکت روح‌القدس با شما باد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

صفحه روز
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست