مرغ شکم پر (بدون فر)

«بياييد خداوند را شادمانه بسراييم و براي صخره نجات خويش فرياد بلند سر دهيم! به پيشگاهش با شکرگزاري نزديک شويم و به فرياد بلند برايش سرود بخوانيم.» مزمور باب 95 آيه 1-2

با درود فراوان خدمت همه عزيزان در خداوند، خوشحاليم که امروز، روز شکرگزاري ناميده شده و فرصت و بهانه‌اي است تا با عزيزانمان دور هم جمع شده و اوقات خوشي را با شادماني در خداوندي که ملجا، نجات دهنده و رهاننده ما از تمام گناهان و اسارت‌هايمان است، داشته باشيم. روز شکرگزاري از اعياد ملي و رسمي کشور آمريکا است اما در سراسر جهان نيز خانواده‌ها دور هم جمع مي‌شوند و با يکديگر وقت مي‌گذارند و شکرگزار نعمت‌ها و برکات زندگي مي‌شوند. اين جشن هر ساله در ماه نوامبر برگزار مي‌شود. بياييم تلاش کنيم تا هر روز ما در شکرگزاري خداوند شروع شود. شکرگزاري براي نعمت‌هايي که داريم، شکرگزاري براي افراد خانواده، شکرگزاري براي فيض و رحمت خداوند و در نهايت شکرگزاري براي خداي پدر که با نقشه عالي خود، پسر يگانه خودش را فرستاد تا امروز با مرگ و قيام او آشتي مجدد بين ما و خدا اتفاق بيافتد.

به مناسبت اين روز، طرز تهيه مرغ شکم پر را در نظر گرفتيم تا با پخت آن رنگ و بوي تازه به سفره‌هايتان هديه داده باشيم. امروز با يک زوج در آشپزخانه کليسا همراه هستيم؛ خواهر «شهره» عزيز و همسرشان، برادر «مهدي» با کمک و مشارکت هم اين غذا را تهيه مي‌کنند.

مرغ شکم پر (بدون فر)

مواد لازم:

 مرغ کامل:                           1 عدد

 پياز متوسط:                         3 عدد

 سبزي تازه معطر خرد شده:

شامل(گشنيز،شويد،جعفري،ترخون)           يک قاشق غذخوري پر

گردو آسياب شده:         نصف ليوان

 فلفل دلمه:                            1 عدد

 سير:                                    دو حبه

 رب انار ملس:                     2 ق غ

 زعفران دم کرده غليظ:       2 ق غ

 نمک:                                1 ق غ

 فلفل و زردچوبه :            2/1 ق چ

 روغن و کره: 300 ميلي‌گرم

طرز تهیه:

مزهدار کردن مرغ: ابتدا مرغ را شسته و آن را خشک کنيد. يکي از پيازها و يک عدد فلفل دلمه‌اي را خلالي خرد کرده و با نمک، فلفل و زعفران تمام قسمت‌هاي مرغ را به آن آغشته مي‌کنيم و يک شب تا صبح در يخچال قرار مي‌دهيم.

درست کردن مواد داخل مرغ شکم پر: مواد داخل شکم مرغ کاملا سليقه‌اي است. ابتدا يک عدد پياز رو نگيني خرد کرده در ظرفي با مقداري کمي روغن تفت مي‌دهيم بعد سير، سبزي‌ها و گردو را تفت مي‌دهيم و بعد از آن آلو خيس خورده و رب انار را با مقداري نمک و فلفل اضافه کرده و با اين مواد، داخل شکم مرغ را پر مي‌کنيم؛ تمام درزهاي اطراف و شکم مرغ را مي‌دوزيم که مواد از داخل آن خارج نشود، حال آن را در يک قابلمه با مقدار خيلي کم آب و يک عدد پياز ديگر و مقداري زردچوبه به مدت نيم ساعت مي‌گذاريم مي‌پزيم. بعد از اين مدت مرغ را از آب خارج کرده و مقداري زعفران به آن مي‌زنيد و در يک قابلمه ديگر، مقداري روغن به همراه کره ريخته و با حرارت خيلي کم سرخ کنيد. زمان پخت مرغ حدوداً يک ساعت طول مي‌کشد. مرغ را به يک ظرف سرو انتقال داده، به دلخواه تزيين مي‌کنيد.

نکته

1-از مرغ به وزن حدوداً 1 کيلو تا 500/1 استفاده شود.

2- مرغ بايد با پوست باشد.

3- بهتر است که مرغ را از شب قبل مزهدار کنيد.

4- بهتر است از سبزي تازه استفاده شود.

5_ براي دوخت مرغ بهتر است از نخ مخصوص استفاده کرد، در صورت نداشتن، از نخ و سوزن خياطي هم ميشود استفاده کرد ولي قبل از دوخت، سوزن و نخ را 5 دقيقه در آب بجوشانيد.

برکت مهدي: خيلي خوب بود که با همسرم مشارکت کردم چون يک سري ناديده‌هايي که در زندگي اتفاق مي‌افتد را ديدم مثلا همسرم گفت مرغ را از يک شب قبل مزه‌دار کردم و چالش پخت سخت اين غذا باعث شد بيشتر شکرگزار باشم براي همسرم که براي پخت غذايي که در مدت زمان کوتاه مصرف مي‌شود چه پروسه طولاني براي آماده سازي آن طي مي‌شود.

برکت شهره: حس حمايت و مشارکتي که در اين پخت غذا اتفاق افتاد مرا پر از شعف کرد. همسرم غذاي جديدي را ياد گرفت و با پروسه طولاني پخت و پز بيشتر آشنا شد و در اين مسير حس همکاري و دوستي بيشتري بين من و همسرم اتفاق افتاد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

دلنوشته
آنا باپتیست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست