فواید گیاهان در منزل برای سلامت جسم و آرامش روح

فواید گیاهان در منزل برای سلامت جسم و آرامش روح

گیاهان تاثیر بسزایی در پاکسازی هوا دارند و همین طور داشتن گل و گیاه در منزل تاثیرهای مثبتی دارد. هوای تمیز به سلامت افراد خانواده کمک می‌کند و تاثیر زیادی دارد حتی اثر ذرات ویروس سرماخوردگی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

گل‌های طبیعی در خانه باعث ایجاد حس آرامش می‌شوند و کمکی هستند برای جلوگیری از بیماری‌هایی قبیل افسردگی. گیاهان در خانه منبع انرژی‌های مثبت هستند. جالب است بدانیم داشتن گل و گیاه در منزل برای ذهن نیز مفید است. مراقبت از گل و گیاه در منزل در روحیه فرد تاثیر مثبت می‌گذارد، ذهن را شفاف می‌کند و حس مهربانی و عشق را افزایش می‌دهد و حتی به درمان استرس نیز کمک می‌کند. استرس یکی از دلایل بالا رفتن فشار خون است و داشتن گیاهان در خانه و یا محیط کار به پایین آمدن فشار خون نیز مرتبط است.

تحقیقات حاکی بر این است که کسانی که برای گل و گیاه وقت گذاشته و در طی روز سرگرم گیاهان و باغبانی می‌شوند از سلامت روحی و روانی بیشتری نیز برخوردار هستند و دید زیباتر و مثبت اندیش‌تری به زندگی دارند.

گل‌ها و گیاهان مناسب می‌توانند مواد مضری که در خانه به وجود می‌آید را از بین برده و خنثی کنند؛ موادی مانند (دود سیگار، مواد پاک کننده، و فرمالدئید موجود در وسایل چوبی) و نیز دی اکسید کربن فضای بسته خانه را به اکسیژن تبدیل می‌کنند و بسیاری از آلاینده‌ها را جذب می‌کنند.

مارک هاچادوریان پزشک گیاه است و از جمله گلخانه‌هایی را در نیویورک مدیریت می‌کند. وی در یکی از مصاحبه‌هایش این چنین می‌گوید: گیاهان بر سلامت جسم و روان شما تاثیر می‌گذارند؛ وی همچنین اضافه می‌کند که شواهد علمی زیادی حاکی بر این هستند که قرار دادن گیاهان آپارتمانی در محل کار و یا خانه می‌تواند از میزان اضطراب افراد بکاهد.

دکتر جونز می‌گوید: دریافتیم گل و گیاه نه تنها بر احساسات شخصی افراد بلکه بر روی رفتارهای برونی و اجتماعی فرد نیز تاثیرگذار است.

داشتن گل و گیاه در خانه نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه برای تزئین منزل و جنبه‌های هنری نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

یکی دیگر از جنبه‌های مثبت داشتن گل و گیاه در منزل یا داشتن یک باِغچه به نوعی تمرین صبر است. هنگامی که گل یا گیاهی را کاشته‌ایم و یا نهال یا درختی را در باغچه می‌کاریم باید از آن مراقبت کنیم تا رشد کند و گل بدهد یا به بار بنشیند؛ به نوعی شکیبایی و صبر را تمرین می‌کنیم و حتی با سپردن مسئولیت یک گیاه و گلدان به فرزندانتان آن‌ها را به سمت مسئولیت پذیری و صبور بودن سوق می‌دهیم و فرصتی برای تمرین در این زمینه‌ها در اختیارشان قرار می‌دهیم.

در اینجا نام چند گل که برای فضای خانه مناسب می‌باشد را به شما معرفی می‌کنیم…

* گیاه پارلور پالم (parlor palm) نام یک گونه از گیاهانی است که از خانواده نخل‌ها می‌باشد. این گیاه در هر موقعیت و شرایطی در منزل و در کُنج‌های خانه و اتاق نیز می‌تواند رشد کند. این گیاه با اندکی نور در فصل بهار خوشه گل‌های زردی به بار می‌آورد. این گیاه فقط زمانی نیاز به آب دارد که خاکش خشک شده باشد.

* گیاه “sword fern”؛ این گیاه در خاک اسیدی به خوبی رشد می‌کند. خاک این گیاه می‌باست مرطوب باشد تا به رشد این گیاه کمک کند؛ در ضمن نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. اگر این موارد را مورد نظر قرار دهید تبدیل به یک گیاه زیبا و همیشه سبز خواهد شد.

* گیاه بامبو؛ خرید این گیاه در کشور ما ایران بسیار رایج است. زادگاه این گیاه کشور چین می‌باشد. نگهداری این گیاه بسیار راحت و ساده است و طول این گیاه به یک متر نیز می‌رسد .دقت داشته باشید آبی که برای این گیاه استفاده می‌کنید باید بدون کلر باشد. این گیاه نیاز به نور مستقیم ندارد و نور غیر مستقیم برای این گیاه کافی می‌باشد.

باشد که همان‌گونه که بذر یا گیاهی در گلدان یا باغچه‌هایمان می‌کاریم و منتظر رشد و ثمره زیبا و نیکویش هستیم همان‌گونه هم بذرهای نیکویی که خداوند در زمین زندگی‌ها و دل‌هایمان کاشته را هر روزه در چهار چوب خداوند خوراک داده، مراقبت کنیم تا ثمره نیکو بیاوریم. برکت و شادی و آرامش خداوندمان عیسی مسیح با شما همراهان عزیز باشد.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

او که بود و هست و می‌آید…
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست