از پدر به یادگار برای کار عظیم

از پدر به یادگار برای کاری عظیم

خدا را شاکر هستیم برای کارهای عظیم او. چندی پیش قیام و رستاخیز مسیح از مردگان را جشن گرفتیم و پس از آن پنطیکاست و بارش روح خدا را نیز با شکرگزاری و جشن گذراندیم.

عیسی بعد از قیام چهل روز با شاگردان بود و نکته مهمی را پیش از وداع به آنها متذکر شد: «شاهدان من خواهید بود. شاهدینی از هویت من و کارهای من.» اما این مهم، زمانی محقق خواهد شد که روح‌القدس بر شما آید.

«لیکن چون روحالقدس بر شما میآید، قوت خواهید یافت و شاهدان من خواهید بود، در اورشلیم و تمامی یهودیه و سامره و تا آن سر جهان.»

 (اعمال رسولان باب1 آیه 8 )

پیش از این در انجیل یوحنا، عیسی اهمیت روح‌القدس را به شاگردان عنوان کرده بود اما در سطح تازه و نگرشی عمیق‌تر آن را باید تجربه کنند. اما چه تجربه‌ای و چگونه؟

1-«قدرت خواهید یافت.» این سطح تازه‌ای برای شاگردان و درک آنها بود. در روح‌القدس قدرت خواهید یافت تا در آنچه به شما سپردم موفق شوید. قدرتی که بتوانید به جهانِ سقوط کرده، عیسی را معرفی و اعلام کنید. قدرتی که نور را در دنیای تاریک وارد کنید و چشم‌ها در این نور گشوده و بینا شوند. قدرتی که در این دنیای پر هیاهو، صدای دعوت خدا را به گوش‌ها برساند. قدرتی برای اعلام مژده انجیل و نجاتی که مهیاست.

اگر قلبی تپنده برای مردم خود دارید، اگر قلبی برای نجات انسان‌ها دارید، اگر قلبی برای جهان دارید تا مسیح را بشناسند، این همان قدرت و اشتیاقی است که روح‌القدس در درون شما دارد و شما را شعله‌ور خواهد ساخت. او در ما ساکن است تا قلب خدا را برای مردم داشته باشیم. قلبی شبیه پدر به فرزند. پدری بی‌مانند و پرمحبت. محبتی که در ما عمل می‌کند و از ما لبریز می‌شود. محبتی که همچون دستانی باز تو را به آغوش پدرانه‌اش می‌خواند.

رفاقت با روح خدا و مسیح، هم دل بودن با اوست. این وعده در سطح تازه‌ای به شاگردان داده شد اما در گذشته هم به آن اشاره شده و سوگند خدا برای ما انسان‌ها بوده است. در کتاب اعداد باب 14 آیه 21 او تعهدی را به عنوان پدر به ما اعلام می‌کند تا آن را دریافت کنیم خواست و قلب او چنین است.

«لیکن به حیات خودم قسم که تمامی زمین از جلال یهوه پر خواهد شد.»

آری تمامی زمین از جلال او پر خواهد شد. تعهد خدا برای همه مهیاست. همگانی که در مسیح عیسی او را پذیرفتند، این حق داده شد تا فرزندان او شوند.

«و اما به آن کسانی که او را قبول کردند، قدرت داد تا فرزندان خدا گردند، یعنی به هر که به اسم او ایمان آورد.» یوحنا باب 1 آیه 12

این قلب ماموریت شاگردان بود. این مژده برای همه جهان است و باید به همه از هر قبیله، نژاد و ملتی اعلام شود تا از قلب خدا برای خود آگاه شوند و حال با قدرت او ما نیز هم مسیر با وی شدهایم. هم راستا با قلب خدا.

اما گاهی قلب ما در شرایط این دنیا به سمت سردی می‌رود و بی‌رنگ می‌شود؛ ناامید و خاموش می‌شود. اما شاگردها خوانده شده‌اند تا قلب خدا را بگیرند و قدرت روح خدا را شعله‌ور سازند. این رابطه‌یک رابطه درونی است و در عمق وجود ما شکل گرفته و پیوندی عمیق را برای ما مهیا ساخته است تا در امید او و نور او بر تاریکی و سردی‌ها پیروز شویم.

در این قسمت دعوتتان می‌کنیم تا در این رابطه عمیق‌تر شوید. در این دوستی و عشقی که در درون تو قدرتی عظیم را مهیا ساخته است و در این مسیر دوباره انگیزه و اشتیاق او را در قایق زندگی خود بیدار سازید تا شما را شعله‌ور سازد.

2ـ «شاهدین من خواهید شد.» روح‌القدس از ما استفاده خواهد کرد تا دنیا مسیح را بشناسد و فرصتی که برای نجات در او مهیاست را دریافت کنند؛ از شاگردان، از من و شما. او ما را دعوت به همکاری با خود می‌کند. با شهادتها و اعلام کارهای عظیم خدا در زندگی شخصیمان همکارانی مفید برای او خواهیم بود. با نوع روش و سبک زندگی، با نوع طرز تفکر و قدرت بخشیدن، با دعا و رابطهای درونی با خدا، در هر قدم و هر مسیر میتوانیم همکاران او باشیم و او که درون ماست از زندگی ما استفاده خواهد کرد تا شاهدینی برای اعلام این مژده به جهان باشیم.

اگر قلبمان شبیه خدا شود و روح او در ما عمل کند و یا به عبارتی زندگی خود را به هدایت و رهبری کلام و روح‌القدس بسپاریم از نجات جان‌ها به وجد می‌آییم و همچون قلب پدر پر از شعف و شادی خواهیم شد. در این مسیر شادی و خوشحالی متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. شادی و وجدی که نه از جنس این دنیا بلکه از جنس قلب خداست و قدرت او در ما عمل خواهد کرد.

اجازه دهیم قدرت خدا در ما عمل کند و اجازه دهیم روح‌القدس در درون ما این قدرت را در دست خود بگیرد و آن را در همکاری به کار برد. آمین

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

مراقبت از پا
دلنوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست