تولد عیسی مسیح

سلامی گرم به همه اسمیرنایی‌های عزیز

عزیزان خداوند را شکر می‌گوییم برای همه شماها که در این بخش از مجله تا به اینجا با ما همراه بودید و با مشارکت با هم و با هدایت روح‌القدس این قسمت از کلیسا را یاری کرده‌اید.

خداوند را شکرگزاریم برای این شکوفه‌های در ایمان که رشد آن‌ها باعث بنای خانواده و اجتماع می‌شود.

دوستانم همانطور که می‌دانید به ایامی نزدیک می‌شویم که برای همه ایمانداران دنیا ایام بسیار مهم و پر برکتی می‌باشد. “تولد عیسی مسیح” و در این ایام و این روزها همه ایمانداران در همه جای دنیا مشغول خدمت کردن برای این روز می‌باشند.

در این شماره از مجله هدف ما این است که مروری داشته باشیم به برنامه‌های کانون شادی برای این جشن و همچنین از این مهم برای بچه‌ها صحبت کنیم که عیسی مسیح در کجا متولد شد و هدف خداوند از اینکه مسیح در آنجا متولد شد چه بود و این برای ما چه پیغام و چه درسی می‌تواند داشته باشد.

عزیزانم در هر جای دنیا که هستیم چه در جمع ایمانداران و چه تنها، سعی‌مان بر این باشد که با برنامه‌های مفرح برای فرزندان، این روز بزرگ را جشن بگیریم.

می‌توانیم یکی از سرودهایی که مربوط به پرستش خداوند است را در نظر بگیریم و با بچه‌ها این سرود را همراه با رقص‌ها و حرکت‌های موزن و یا یک نمایشنامه از تولد عیسی مسیح که بر اساس و چهارچوب کتاب مقدس باشد در نظر گرفته و با بچه‌ها تأتر تولد عیسی مسیح را اجرا کنیم تا تمامی بچه‌‌‌‌ها هم داستان را به حالت نمایشی بهتر متوجه شوند و هم اینکه درس و آموخته‌هایی که در این نمایش و تولد مسیح نهفته است را فرا بگیرند.

همانطور که همه ما می‌دانیم عیسی مسیح در یک آخور متولد شد، یعنی از لحاظ مکانی یکی از نالایق‌ترین مکان‌ها. اما هدف خداوند از انتخاب این مکان چیزهایی خیلی فراتر از افکار ما و دنیا بود. عیسی مسیح، خدای مجسم جلال و شکوه خود را در آسمان ترک کرد و به زمین آمد تا در میان ما باشد و با این کار فروتنی که یکی از ثمرات روح است را به ما نشان داد. عیسی که نام او و قدرتش بالاترین نام و قدرت در این جهان است در آخور به دنیا آمد تا به ما نشان دهد که مهم نیست در چه شرایطی و موقعیتی هستیم یا چه مقام و منصبی داریم، بلکه باید اول خود را فروتن کرده و با فروتنی و محبت تمام یکدیگر را خدمت کنیم. مسیح می‌توانست در بهترین جای دنیا متولد شود و حتی در بهترین شرایط ممکن، اما هدف این بود که خود را از همان بدو تولد فروتن سازد تا ما هم این فروتنی را از همان ابتدا بدانیم و همچون او عمل کنیم و مهم‌تر از همه این بود که مریم اطاعت کرد و نگران این نبود که پادشاه عالم نباید در آخور به دنیا بیاید، بلکه به خدا اعتماد کرد تا نبوت‌ها به تحقق بپیوندد و کار عظیم خداوند به انجام برسد و خداوند در این مکان و زمان هم جلال یافت. این داستان‌ها را برای بچه‌ها با تاتر و نمایش بازی کنیم تا آنها هم بدانند که باید همه جا با فروتنی عمل کنند و پیش بروند تا جلال خدا آشکار شود. برای به خاطر داشتن و درک بهتر یک آیه از کتاب مقدس را در نظر گرفتیم و از بچه‌ها می‌خواهیم که روی این آیه تامل کنند.

کتاب لوقا باب 2 آیات 11 و 12: “امروز در شهر داوود، نجات دهنده‌ای برای شما به دنیا آمد. او خداوند مسیح است. نشانه برای شما این است که نوزادی را قنداق پیچیده و در آخوری خوابیده خواهید یافت.”

شکر برای این فرزندان، شکر برای خداوند و شکر برای کلام خدا که هر لحظه برای ما چراغی است برای روشن کردن راه زندگی‌مان.

فیض و برکت مسیح با شما عزیزان

“کریسمس مبارک”

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

بابا لنگ دراز
کوچک پا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست