هنر در شهر

درود بر همه شما عزیزان اسمیرنا و فرارسیدن روز بیادآوری تولد منجی در میان ما را به تک‌به‌تک شما عزیزان تبریک می‌گوییم و آمین که امروز تولدی تازه و شروعی تازه در قوت او و هدایت او برای هر یک از ما باشد.

به مناسبت همین روز خجسته و بی‌مانند بهانه‌ای یافتیم به آثاری در این خصوص بپردازیم.

آندره مانتنیا اثری به عنوان “مجوسیان پرستش می‌کنند” در سال 1461 میلادی بجا گذاشت. در آن صف و ردیفی طولانی از مردم و قشرهای متفاوت به تصویر کشیده شده است که برای پرستش خداوند هر کدام با هدایتی به نزد او آمده‌اند. مجوسیانی که با هدایت ستاره به پرستش مسیح آمده‌اند و پس از طی مسیری طولانی و سفری طولانی هدایای خود را به او تقدیم می‌کنند.

این اثر در موزه گلوریا فلورانس نگهداری می‌شود.

اثری زیبا بر شیشه‌ای حک شده و بصورت ویتراین کشیده شده است که متعلق به قرن پانزدهم می‌باشد. هر چند صاحب این اثر مشخص نیست ولی زیبایی آن در موزه ملی پاریس زبانزد است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

تصویر مجوسیان که به نزد هیرود آمده‌اند. او نیز بدنبال مسیح بود ولی برای از بین بردن آن تا تخت و مقام خود را نگه دارد و از ترس از دست دادن قدرت خود بدنبال یافتن و کشتن اوست.

اما مجوسیانی که با هدایت خداوند برای ملاقات و پرستش آمده‌اند. چقدر انگیزه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. این اثر بر مبنای انجیل متی باب دوم نقش بسته است.

گریتین تات سنت جانز در سال 1490 نیز دو اثر بر مبنای متی باب دوم و لوقا باب دوم بجا گذاشت.

اثر اول در موزه اوهایو در ایالات متحده آمریکا نگهداری می‌شود.

و اثر دوم از مریم و فرشتگان در لندن و گالری آثار در معرض تماشاچیان و علاقه‌مندان است.

جورجونه اهل ایتالیا و نقاش چیره دست در سال 1500 میلادی اثری بر مبنای ملاقات چوپانان که با هدایت و نشانه فرشته برای پرستش مسیح آمده‌اند را به تصویر می‌کشد.

این اثر در شهر واشنگتن دی‌سی در موزه ملی هنر نگهداری می‌شود.

نوشته های مرتبط با دسته انتخاب شده شما

الیگودرز
ملاقات مریم و الیزابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیشترین خوانده شده ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.

فهرست